۱۵ خانه روستایی در گیلان افتتاح شد/ ضرورت اجرای طرح ملی «شفا » در استان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان؛

گیل نامه /  بخشی از افتتاح ۱۵ خانه روستایی در هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: با این افتتاح ها تعداد خانه های ورزش روستایی استان به ۹۸ خانه می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   «مریم بخشی» امروز(سه شنبه،۲۹ مهر) در دومین نشست شورای عالی ورزش های همگانی در استانداری ایجاد جامعه سالم و پویا را از اولویت های هر جامعه ای دانست و گفت: ورزش عامل موثر در ایجاد نشاط و شادابی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ورزش های همگانی را پیش نیاز ورزش قهرمانی دانست و افزود: ورزش باید به سبد خانوار اضافه شود زیرا با کمترین هزینه، دربرگیرنده همه آحاد جامعه است.

وی با اشاره به ساماندهی ورزش همگانی در پارک ها و فضای سبز استان تصریح کرد: کمیته ورزش های همگانی استان تشکیل شده و گام های موثری در شهرداری های مناطق در این راستا برداشته شده است.

بخشی با اشاره به اهمیت سلامت در شرایط کنونی به لحاظ شیوع ویروس کرونا خواستار توجه بیشتر به ورزش های همگانی و تامین امنیت سلامت در پارک ها شد.

وی در ادامه از افتتاح ۱۵ خانه روستایی در هفته تربیت بدنی خبر داد و اعلام کرد: با این افتتاح ها تعداد خانه های ورزش روستایی استان به ۹۸ خانه می رسد.

بخشی با بیان اینکه ۷۵ هزار متر به مساحت اماکن ورزشی استان در چند سال اخیر افزوده شده است تصریح کرد: این افزایش مساحت، منجر به افزایش سه صدم درصدی سرانه ورزشی استان شده است.

وی از افتتاح ۶ پروژه ورزشی و یک خانه جوان از ابتدای سال تاکنون خبرداد و بیان کرد: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال پنج مکان ورزشی دیگر به بهره برداری می رسد.

بخشی به طرح ملی شهرهای فعال که در هفت استان کشور اجرا می شود اشاره و ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط استان به لحاظ افتخارات ورزشی، استان بعدی در اجرای این طرح باشیم که ارتباط مستقیمی با سرانه ورزش همگانی دارد.

وی با بیان اینکه شهرهای فعال ایران (شفا) پروژه ای بین المللی است افزود: این طرح یک منبع سرمایه گذاری در توسعه هرچه بیشتر سرمایه های زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی است که باهدف هم افزایی و مشارکت مردمی اجرا می شود.

وی اذعان کرد: پیاده روی، بازی، ورزش، دوچرخه، تناسب و آمادگی جسمانی پنج محور این طرح است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.