مطالبات معوقه ایثارگران در گیلان پرداخت شد

گیل نامه /  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از پرداخت معوقات مربوط به ماده ۳۸ برای سال ۹۱ به بعد به ۲ هزار و ۶۱۰ نفر از ایثارگران خبر داد و گفت: همچنین ۵۴ میلیارد تومان بابت بیمه جامعه ایثارگری استان برای ۸۰۳ نفر از ایثارگران دارای مشکل پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   عبدالله پاکاری عصر سه شنبه در جلسه  امضای تفاهم‌نامه تامین زمین، ساخت مسکن ، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان کهبا حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: پرداخت ۸۰ درصد از بدهی های مربوط به مراکز غیر انتفاعی ، تسویه بدهی های مراکز درمانی احیا و اجرای قوانین مسکوت مانده قانون برنامه ششم از جمله دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان با وجود فاصله جغرافیایی با مناطق عملیاتی و در مقایسه با نسبت جمعیتی کشور ، سه درصد جمعیت کشور را داراست اما چهار درصد از ایثارگران در استان گیلان هستند.

پاکاری با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده ، اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد مصوبات جلسات در این ارتباط عملیاتی شده و مابقی  نیز دنبال می شود .

وی ساماندهی گلزار شهدا را یکی از اقدامات در حال انجام خواند و گفت: یکی از دغدغه ها در این استان همواره نگهداری گلزارهای ساماندهی شده است.

پاکازس تصریح کرد: طرح جامع و مرمت گلزار شهدای رشت یکی از بزرگترین گلزار شهدای مسقف کشور در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به تفاهم نامه امروز در حوزه تامین زمین مسکن و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران گفت: از سال ۹۰ تا ۹۸ حدود یک هزار و ۳۵۰ واگذاری زمین داشتیم اما در این تفاهم نامه تامین زمین یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای ایثارگران پیش بینی شده است .

حضور در گلزار شهدای رشت ، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و نیز سه خانواده شهید، جانباز و آزاده استان از برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به گیلان بوده است

 گیلان هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز را تقدیم میهن اسلامی کرده است و ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده سرافراز نیز از افتخارات گیلان در دوران دفاع مقدس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.