اسرائیل تنهاتر از همیشه / غرب پشت نتانیاهو را برای پاسخ به ایران خالی کرد / شکست پروژه تهدید تهران

گیل نامه /    پروژه جنگ روانی تل‌آویو برای تهدید تهران و هراس‌افکنی در افکارعمومی با شکست روبرو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /    پروژه جنگ روانی تل‌آویو برای تهدید تهران و هراس‌افکنی در افکارعمومی با شکست روبرو شد.

بنیامین نتانیاهو که می‌خواست به بهانه پاسخ به حمله بزرگ ایران، پروژه‌ای روانی را علیه کشورمان راه بیندازد، با پاسخ قاطع غربی‌ها در عدم همراهی روبرو شد.

بسیاری از رهبران جهان به اسرائیل یادآوری کردند که هرگونه حمله احتمالی به ایران به نابودی رژیم صهیونیستی خواهد انجامید.

شاید برای همین است که فعلا اسرائیل به همان اقدامات تروریستی قبلی بسنده کرده و امروز یک فرمانده میدانی حزب الله را ترور کرد.

بیشتر بخوانید: با مخفیگاه نتانیاهو آشنا شوید

در برابر فشارهای غرب، یورونیوز نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از پاسخ به درخواست ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا که قرار بود دیروز انجام شود، خودداری کرد.

این درحالیست که بلومبرگ خبر داد، وزرای خارجه انگلیس و آلمان بر اسرائیل فشار خواهند آورد تا به ایران پاسخ ندهد.

آمریکا ارزیابی می‌کند که پاسخ نظامی اسرائیل به حمله ایران از نظر دامنه محدود خواهد بود، اما در داخل ایران خواهد بود، زیرا اسرائیل خود را موظف می‌داند که به حمله بی‌سابقه به آن پاسخی مشابه بدهد

از دیگر سو، پوتین هم گفته است:  تشدید بیشتر تنش منجر به “عواقب فاجعه بار” خواهد شد.

با این حال بلوف جنگ‌طلبانه اسرائیل ادامه دارد و در تازه‌ترین اظهارنظر، گانتز گفته است: اسرائیل عاقلانه عمل خواهد کرد و در مکان، زمان و راه مناسب به ایران پاسخ خواهد داد.

در واکنش، سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: امیدواریم اسرائیل ما را از برنامه‌های خود برای پاسخگویی به ایران مطلع کند تا آماده حفاظت از ارتش و دیپلمات‌هایمان باشیم.

واشنگتن سعی دارد اسرائیل را قانع کند که به‌جای جنگ، گزینه تحریم ایران از سوی متحدان غربی را بپذیرد. در این‌باره وزیر خزانه داری آمریکا گفته:  برای کاهش توانایی ایران برای صادرات نفت کار می کنیم و ممکن است کارهای بیشتری انجام دهیم.

با این حال تل‌آویو علاقه‌مند به رجزخوانی جنگی است. فایننشال تایمز به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشته است: قصد ارسال پیامی دردناک به ایران است و پاسخ نمی تواند چیزی رسمی باشد!

منابع اطلاعاتی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت‌اند: آمریکا ارزیابی می‌کند که پاسخ نظامی اسرائیل به حمله ایران از نظر دامنه محدود خواهد بود، اما در داخل ایران خواهد بود، زیرا اسرائیل خود را موظف می‌داند که به حمله بی‌سابقه به آن پاسخی مشابه بدهد.

سفیر اسرائیل در آلمان هم از حمله متقابل به اهداف نظامی ایران خبر داده است. ران پروسور به تلویزیون ولت گفت، اسرائیل به هیچ هدف غیرنظامی حمله نخواهد کرد. پاسخ اسرائیل علیه «تاسیسات نظامی ایران» خواهد بود. پروسور گفت: «کجا و چگونه توسط کابینه جنگ ما تصمیم گیری خواهد شد.

واشنگتن به تل‌آویو فشار می‌آورد که اگر بدون هماهنگی با کاخ سفید به ایران حمله کند، آمریکا این رژیم را در پاسخ به حمله متقابل ایران تنها خواهد گذاشت و این به معنی آسیب‌پذیری صهیونیستها خواهد بود

در پاسخ به این تهدیدات، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده گفت: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

بر اساس ارزیابی آمریکایی به نقل از منبع Axios، ایران به هرگونه حمله بزرگ و عمومی اسرائیل به خاک خود با حملات موشکی و پهپادی جدید پاسخ خواهد داد و اگر ایران صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار موفقیت قبلی برای اسرائیل دشوار خواهد بود و اسرائیل این را می داند.

بیشتر بخوانید: اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد؟

بلومبرگ نوشته، اسرائیل در شب حمله ایران بدون کمک آمریکا به مشکل بزرگی می‌خورد. به گفته مقامات ارتش نیروی هوایی امریکا بیش از نیمی از پهپادها و موشک های ایرانی که سرنگون شدند در واقع توسط نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده سرنگون شدند و اسرائیل احتمالاً بدون دخالت مستقیم ایالات متحده به شدت مبارزه می کرد.

بنابراین روشن است که واشنگتن به تل‌آویو فشار می‌آورد که اگر بدون هماهنگی با کاخ سفید به ایران حمله کند، آمریکا این رژیم را در پاسخ به حمله متقابل ایران تنها خواهد گذاشت و این به معنی آسیب‌پذیری صهیونیستها خواهد بود.

خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.