کشور ما به کارگاه بزرگ تلاش، ابتکار و نوآوری تبدیل شده است

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گیلان:

گیل نامه / مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گیلان گفت: ایجاد اشتغال علاوه بر جنبه مهم ثروت آفرینی، نوعی زمینه سازی برای به کارگیری گنجینه استعدادهای انسانی است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / عباس علیزاده با تبریک فرا رسیدن هفته جهانی کارآفرینی به کلیه تلاشگران این عرصه ؛ کارآفرینی  را مهم ترین منبع نوآوری، اشتغالزایی و توسعه  دانست.

علیزاده گفت: توسعه کارآفرینی رشد اقتصادی را افزایش و اثرات مثبتی همچون بهبود وضعیت رفاهی مردم، کاهش فقر، افزایش اشتغال در جامعه را به ارمغان می آورد.

وی افزود:  کارآفرینی نقش موثری در توسعه اقتصادی همه کشورها ایفا نموده، به طوری که در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروز، دارای نقش کلیدی است.

علیزاده تاکید کرد: گسترش روحیه کارآفرینی و تربیت و پرورش کارآفرینان در جامعه اثر مطلوبی بر رشد اقتصادی و اجتماعی دارد، چرا که کارآفرینان با استفاده صحیح از امکانات اقتصادی و خلق فرصت های تجاری جدید موجب بهبود عملکرد بنگاه‌های تولیدی و خدماتی می شوند .

وی با  اشاره به اهمیت کار و کارآفرینی از دیدگاه اسلام، ایجاد اشتغال را علاوه بر جنبه مهم ثروت آفرینی، نوعی زمینه سازی برای به کارگیری گنجینه استعدادهای انسانی دانست وافزود: کشور ما به کارگاه بزرگ تلاش، ابتکار و نوآوری تبدیل شده است .

علیزاده اضافه کرد: اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان تاکنون ۲۳ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی ،۹ مرکز شتابدهنده ، ۳ فضای کاری مشترک، یک باشگاه کارآفرینان نوجوان و۴ کافه کارآفرینی را در استان صادر کرده که این مراکز در حال خدمت رسانی به سرمایه گذاران و کارآفرینان  هستند.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گیلان  از برگزاری ۳۶ رویداد کارآفرینی از قبیل وبینار، کارگاه آموزشی و … توسط نهادهای کارآفرینی گیلان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در سال‌جاری خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.