جلسه معارفه سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت با حضور ۷ عضو شورا برگزار شد

گیل نامه / جلسه معارفه سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت بعداز ظهر امروز با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، معاونین، مدیران و روسای سازمانها شهرداری برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / جلسه معارفه سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت امروز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ با حضور محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، رمضانی، شفیعی، عباس نژاد، نوری، تاج شهرستانی، کریمی کرنق از اعضای شورا اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری رشت در سالن جلسات شهرداری رشت در میدان گیل برگزار شد.

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و روز عرفه اظهار داشت: در روز عرفه قرار داریم و چه خوب است که در این روز در حق یکدیگر دعا کنیم زیرا روز عرفه روز آمرزش گناهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: بدون شک توجه به مصلحت جامعه پایه و اساس کار شورای ششم است و شورای ششم با همین اصل مهم کار خود را آغاز کرد. از طرفی ثبات مدیریتی و عدم فرصت سوزی همواره مورد تاکید شورای ششم بوده است.

واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه شورای ششم رشت در ابتدای فعالیتش در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد، یادآور شد: اگر مشکل اداری در مرحله انتخاب شهردار پیشین به وجود نمی‌آمد، بدون تردید شورای ششم در این رابطه نیز از شوراهای ادوار گذشته سبقت می‌گرفت.

وی با اذعان به این نکته که بی‌برنامگی‌ها منجر به استیضاح شهردار رشت شد، افزود: شورای ششم طبق مسئولیتی که بر عهده‌اش نهاده شده است، تمام تلاش خود را به منظور انتخاب شهردار چهار ساله به کار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت استفاده از ظرفیت مدیران کارآمد شهرداری را خواستار شد و اظهار داشت: با شناختی که از سید امیر حسین علوی داشتیم و برنامه جامع و خوبی که در ابتدای انتخاب به شورا ارائه کرده بود، شورا برای انتخاب وی ترغیب شد اما در همان ابتدای کار، با اقدامات ایشان طرح سوال و استیضاح در دو مرحله در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.

واثق کارگرنیا تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام، پروژه‌های پسماند و ممیزی املاک را از جمله خواسته‌های مهم شورای ششم از سرپرست شهرداری اعلام کرد و گفت: از مجتبی خدمت بین دانا انتظار داریم از هم‌اکنون برنامه‌ای برای خود تدوین کند و با برنامه ای مشخص حرکت کند.

سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه تصریح کرد: جمعیت شناور شهر رشت در ساعاتی از روز به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد و بدون شک خدمت‌رسانی در این حوزه کاری مهم و پیچیده است.

 

سرپرست شهرداری رشت از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و با تشکر از خدمات سید امیر حسین علوی افزود: امیدوارم بتوانم خواسته‌های اعضای شورا که در راستای پیشرفت شهر رشت است را به خوبی به انجام برسانم.

 

خدمت بین دانا با تاکید بر اینکه وی فردی سیاسی نیست و در بدنه شهرداری سابقه خدمت بسیار زیادی دارد، اذعان کرد: اگر این مسئولیت را امروز قبول کردم، فقط برای این است که میخواهم برای آبادانی شهر رشت اقدام نمایم.

 

وی اتحاد بین شورا و شهرداری را لازم و ضروری دانست و اذعان داشت: بسیاری از مدیرانی که هم اینک در مجموعه شهرداری هستند، توانایی قبول مسئولیت شهردار را دارند و اگر این اتفاق بیافتد شورای اسلامی شهر رشت نخستین شورایی خواهد بود که در این راستا به بدنه شهرداری اعتماد می‌کند.

 

سرپرست شهرداری رشت، حمایت از مدیران متعهد و فعال را خواستار شد و اضافه کرد: تا روزی که در شهرداری رشت حضور دارم با دل و جان خدمت میکنم و در تمامی کارها و امورات با هر ۱۱ نفر عضو شورا هماهنگ خواهم بود.

 

علیرضا تاج شهرستانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه خدمتگذاری به مردم مهمترین رسالت مسئولان در هر رده‌ای است، عنوان کرد: مردم تمام امورات شهر را به دست ۱۱ نفر اعضای شورا سپردند و شهرداری که انتخاب میکنند باید در راستای سیاستهای شورا حرکت کند.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در چند ماه اخیر جلسه‌ای مشترک بین شهرداری و شورا با موضوع اقدامات و عملکرد شهرداری شکل نگرفت، افزود: سوالم این است من به عنوان عضو شورا تاکنون چه خواسته‌ای داشته‌ام و چرا باید به علت برخی اتفاقات و عملکردها در شهرداری توسط برخی مورد انتقاد قرار بگیرم.

 

تاج شهرستانی ضمن اشاره به غیبت چهار عضو شورا در این جلسه با تاکید بر اینکه باید چند قطبی‌گری در شورا تعطیل شود، تصریح کرد: کار شورای شهر به انسجام و هم افزایی نیاز دارد و ممکن است همه اعضا روی موضوعی با هم توافق نداشته باشند اما باید همه اختلافات با منطق و گفتگو حل شود.

 

وی خطاب به سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه مدیران با نشنیدن سخنان شورا این نهاد را زیر سوال می‌برند، اضافه کرد: اگر شهردار عملکرد خوبی داشته باشد دیگر کسی نمی‌تواند او را استیضاح کند و کسی در شورا به سمت طرح سوال نمی‌رود.

 

شهرستانی از نقص در عملکرد پل‌های هوایی عابرپیاده سطح شهر رشت و‌ نحوه اجرای پروژه تالاب عینک شدیداً انتقاد کرد و بیان داشت: تعامل تنگاتنگ مهمترین خواسته‌ای است که از شهردار رشت داریم و امیدواریم این مهم در شهرداری تحقق پیدا کند.

 

مهدی نوری هریس رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت هم در این جلسه با بیان اینکه سید امیر حسین علوی در چند ماه گذشته خدمات خوبی را در سطح شهر انجام داد، ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای وی اظهار داشت: ماهیت اعضای شورای ششم با سایر دوره‌ها تفاوت دارد و نگاه و خواستهایشان بزرگتر است و به همین دلیل از پاسخهای شهردار قانع نشدند.

 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: امیدواریم در زمان فعالیت مجتبی خدمت بین دانا آرامش لازم و اعتماد به مجموعه شهرداری برگردد و از او انتظار داریم، انقلابی در شهرداری رخ بدهد که خروجی آن اتفاقات خوب و قابل لمس برای شهروندان باشد.

 

نوری هریس مجموعه پرسنل شهرداری را قابل ستایش خواند و اذعان کرد: اگر یکی از مدیران بدنه و مجموعه شهرداری برای پست شهردار رشت انتخاب گردد، مطمئن هستم که این اختلافات حل و فصل می‌شود.

 

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه عنوان کرد: برای سید امیر حسین علوی آرزوی موفقیت دارم و باید عرض کنم که امروز برای شورای شهر فتح الفتوح نیست زیرا وعده ما به مردم ثبات مدیریت شهری بود.

 

رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری منطقه پنج هنوز شهردار ندارد و عمر خدمتی برخی مدیران کمتر از سه ماه است، یادآور شد: از مجتبی خدمت بین دانا انتظار دارم چندین مورد از جمله مناقصه آسفالت را به جد پیگیری کند زیرا زمان طلایی برای اجرای چنین پروژه‌هایی در حال اتمام است.

 

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار داشت: زمانی که شهردار رشت استیضاح و در منصب خود ابقا شد، شورای شهر از هیچ کمکی به وی مضایقه نکرد اما در ادامه اکثریت آرا به این نتیجه رسیدند که برنامه‌های شهرداری بر مبنای بودجه در حال اجرا نیست.

 

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از زحمات هشت ماهه سید امیرحسین علوی با بیان اینکه وی در این کسوت کم فروشی نکرد، افزود: ۱۱ نفر عضو شورا به مجتبی خدمت بین دانا به عنوان شهردار نگاه می‌کنند و اگر عملکرد وی خوب باشد، وی به عنوان شهردار نهایی انتخاب خواهد شد.

 

سید شمس شفیعی با تاکید بر اینکه اعضای شورا هیچ زاویه‌ای با سرپرست شهرداری نخواهند داشت عنوان کرد: از آنجا که شهردار با رأی مستقیم اعضای شورا انتخاب میشود، بنابراین باید همواره پاسخگوی اعضای شورا باشد و برنامه‌ها را طبق خواسته اجرایی نماید.

 

وی اجرای پروژه‌های نیمه تمام را از جمله خواسته‌های اصلی اعضای شورا از سرپرست شهرداری اعلام کرد و گفت: فوری‌ترین کار سرپرست شهرداری باید این باشد که تعرضی که به حقوق کارگران صورت گرفته به جای قبلی خود برگردد.

 

رئیس کمیسیون بودجه شورا اضافه کرد: شورای شهر به دنبال قطب بندی نبوده و نیست و در کمال وحدت و اتحاد و با یک انرژی مضاعف به مردم و شهروندان خدمت می کنند.

 

در پایان جلسه حکم سید مجتبی خدمت بین دانا توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت به ایشان اعطا گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.