همكاری مجلس با دولت در جهت رفع ناترازی های تولید و مصرف انرژی

وزير نيرو در حاشيه بازديد رئيس مجلس از مديريت شبكه برق كشور:

گیل نامه /  وزير نيرو گفت: با همراهي مجلس در بودجه ۱۴۰۰ صنعت آب و برق، راهكارها و گره گشايي هاي مناسبي براي توسعه زيرساخت ها و رفع چالش هاي اين صنعت صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / رضا اردكانيان” ظهر امروز در حاشيه بازديد رئيس مجلس شوراي اسلامي از مركز راهبري شبكه برق كشور با اشاره به بودجه صنعت آب و برق در سال ۱۴۰۰گفت: بيش از اينكه منابع مالي در اختيار اين صنعت قرار بگيرد، راهكارها و گره گشايي هاي مناسبي صورت گرفته كه اميدوار هستيم دولت سيزدهم با عملكرد خود طي امسال موجب تثبيت مواد و احكام سند بودجه در سال هاي آتي شود.

وي با بيان اينكه ناترازي توليد و مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار مگاوات رسيد، اظهار كرد: افزايش بي سابقه مصرف برق به دليل رشد مصرف صنايع بزرگ به ميزان ۱۵۰۰مگاوات، استخراج رمز ارز با مصرف بيش از ۲ هزار مگاوات، افزايش بي سابقه دما، خشكسالي بي سابقه كه باعث كاهش بارندگي ها و خروج بيش از نيمي از نيروگاه هاي برق آبي از مدار توليد، از جمله عوامل ناترازي توليد و مصرف برق است.

وزير نيرو با اشاره به برنامه ريزي هاي متعدد براي گذر از پيك برق تابستان خاطرنشان كرد: امسال ۴۵  برنامه عملياتي براي گذر از پيك داشتيم كه به اجرا در آمد اما به دليل افزايش ناترازي توليد و مصرف برق، فشار زيادي به شبكه وارد شد.

وي با قدرداني از همكاري بخش صنعت و كشاورزي يادآور شد: ميزان همكاري صنايع و كشاورزان با طرح هاي مديريت بار از ۶۵  درصد در سال گذشته به ۷۷.۸درصد در سال جاري رسيد كه باعث مديريت بار به ميزان ۶۵۰۰مگاوات شد.
فرمانده مديريت تامين برق كشور با اشاره به كشف مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز نيز خاطرنشان كرد: تا كنون ۴۰۵۷ مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز كشف و جمع آوري شده كه براي توليد اين ميزان مصرف برق و رساندن آن به محل مصرف، بايد نيروگاهي به بزرگي ۸۰۰ مگاوات احداث مي شد.

وزير نيرو در اين بازديد از رئيس مجلس درخواست كرد تا مجلس در همكاري با دولت در جهت رفع ناترازي هاي توليد و مصرف انرژي و موضوع تعرفه ها اقدام جدي و عملي را انجام دهد.

گفتني است، “محمدباقر قاليباف” رئيس مجلس شوراي اسلامي ظهر امروز (جمعه) در پي دعوت وزير نيرو، از مركز راهبري شبكه برق كشور و مركز پايش صنعت برق بازديد كرد. “رضا اردكانيان” در اين بازديد گزارشي از مديريت برق كشور و ساز و كارهاي برنامه ريزي شده براي تامين برق در تابستان امسال ارائه كرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.