نشست مشترک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با مجمع نمایندگان استان

به منظور تبادل نظر در خصوص لایحه بودجه 1401 و سند آمایش استان برگزار شد؛

گیل نامه / در نشست مشترک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با مجمع نمایندگان استان  در خصوص  لایحه بودجه ۱۴۰۱ و سند آمایش استان  بحث و تبادل‌نظر شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه از دستگاه های اجرایی خواستیم تا پروژه های اولویت دار خود را معرفی کنند و میزان پیشرفت پروژه را بگویند، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بعضی از دستگاه‌ها محدود بود و با توجه به اینکه منابع محدود است باید پروژه‌هایی در اولویت قرار می‌گرفتند که پیشرفت خوبی داشتند تا به اتمام برسند و مردم کارکرد آن‌ها را حس کنند.

وی ادامه داد: باید پروژه‌هایی را مدنظر قرار دهیم که در سال ۱۴۰۱ خاتمه پیدا می‌کنند، چون بخشی از آسیبی که الآن داریم طولانی شدن پروژه‌ها و افزایش بدهی دولت به پیمانکاران است.

وی با یادآوری اینکه تا روز پنج‌شنبه لیست فعلی پروژه‌های اولویت‌دار استان گیلان کامل و به‌روزرسانی می‌شود، گفت: برای افزایش اعتبارات پروژه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ باید توجیه داشت و با اطلاعات کامل و مستندات در مورد پروژه‌ها کار را پیگیری کرد.

وی همچنین بابیان اینکه بعضی از پروژه‌ها به‌صورت طرح و ذیل پروژه در نظر گرفته می‌شود که در چنین حالتی در ردیف بودجه قرار نگرفته و در ماده‌واحده می‌آید، خاطرنشان کرد: اعتبار بعضی از پروژه‌ها نیز در اختیار وزارتخانه‌ها است و از طریق آن‌ها باید توزیع استانی صورت گیرد. بعضی از پروژه‌ها نیز جدید و مهم هستند که هنوز وارد بودجه نشده‌اند.

کاوسی با اشاره به لزوم اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه‌هایی که نیاز دارند، یادآوری کرد: تعدادی از پروژه‌ها ردیف دارند ولی باید ببینیم در بودجه ۱۴۰۱ چطور لحاظ شده‌اند.

رئیس عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با تاکید بر اینکه برای تعرفه هر پروژه ای باید توجیه اقتصادی داشته باشیم و مشخص کنیم عملیاتی کردن یا نکردن آن پروژه تا چه حد می‌تواند به نفع یا ضرر استان باشد، گفت: امسال اولین سال دولت است و سازمان برنامه‌وبودجه در تلاش است تا تراز عملیاتی بودجه را بهبود بخشد، البته کار راحتی نیست ولی راه نجات ما از تورم همین است تا فشار اقتصادی روی مردم کاهش یابد.

وی ادامه داد: دولت به دنبال افزایش بدهی و استقراض نیست بنابراین نقش نمایندگان محترم مجلس در همراهی با دولت بسیار مهم است.

لازم به ذکر است در بخش دوم این جلسه پیرامون برنامه آمایش استان بحث و تبادل‌نظر شد.

کاوسی بابیان اینکه پرسش‌هایی اساسی در برنامه آمایش استان مطرح می‌شود ازجمله اینکه:

الف- در حال حاضر استان چه موقعیتی دارد؟ در صورت تداوم وضع کنونی ، استان کجا می‌رود؟

ب- استان به کجا می‌خواهد برود( چشم‌انداز، اهداف، اولویت‌ها و راهبردها)

ج-استان چگونه به اهداف تعیین‌شده دست می‌یابد؟

***

گفتنی است در این جلسه هرکدام از نمایندگان در مورد پروژه‌های منطقه انتخابی مطالبی ارائه کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.