سم‌پاشی ۱۱ هزار هکتار از اراضی درگیر مبارزه با ملخ مراکشی/تعریف پروژه‌های مبارزه با تنش آبی بر اساس نقاط بحرانی در شهرستان‌های استان

در جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مطرح شد:

گیل نامه/ صبح روز یکشنبه (۴ اردیبهشت) صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /شراره کاوسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در این جلسه با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با آفت ملخ مراکشی، اظهار داشت: علاوه بر دستگاه‌ها و نیروی انسانی موجود امکان‌سنجی استفاده از اکیپ‌های سایر استان های برای کمک به مبارزه با این آفت در گیلان بررسی شود.

وی همچنین تأمین آب کشاورزی و مبارزه با تنش آبی برای کاهش دغدغه کشاورزان زحمتکش استان را مورد تاکید قرار داد و خواستار ارائه لیست پروژه‌های اولویت‌دار مبارزه جهاد کشاورزی استان در این خصوص به سازمان مدیریت جهت بررسی روش های تأمین اعتبار برای اجرای آن شد.

***

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین در حاشیه این دیدار و در گفتگو با خبرنگار واحد روابط‌عمومی سازمان با بیان اینکه امسال به دلیل کمبود بارش و گرم بود هوا شاهد طغیان آفت ملخ مراکشی در استان هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان رودبار درگیر مبارزه با این آفت شود، اظهار داشت: امکانات و نیروهای جهاد برای مبارزه با این آفت محدود است و تلاش می‌کنیم از سال آینده با برون‌سپاری مبارزه، مقدمات ریشه‌کنی این آفت فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تا کنون در سطح ۱۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان رودبار شناسایی و پایش این آفت انجام شده است، گفت: از این میزان سطح آلودگی در حدود ۱۲.۵ هزار هکتار تشخیص داده شد که بیش از ۱۱ هزار هکتار از این اراضی تاکنون سم‌پاشی شده است.

محمدی با اشاره به مصرف روزانه ۶۸۵ لیتر سم برای مبارزه با این آفت خاطرنشان کرد: این عملیات توسط ۹ اکیپ خودرویی، ۹ دستگاه تراکتور و ۵ اکیپ سم‌پاشی با کوله‌پشتی بدون وقفه در شهرستان در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.