راه اندازی کمیته فرهنگی آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان سالمند در تامین اجتماعی گیلان

گیل نامه / همسو با برنامه های عملیاتی ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان سالمند سازمان تامین اجتماعی و اقدامات شورای سالمندان استان ، کمیته فرهنگی آموزشی این حوزه با هدف توسعه اقدامات پیشگیرانه در بخش سلامت در اداره کل تامین اجتماعی گیلان تشکیل و آغاز به کار نمود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / تولید و انتشار محتواهای آموزشی با مضامین پیشگیرانه برای حفظ سلامتی و آشنایی بازنشستگان سالمند با شایعترین بیماری ها و راهکارهای ساده مقابله با آنها ، در کنار آموزش ها و فرهنگ سازی برای تغییر و مناسب سازی سبک زندگی در دوران بازنشستگی و سالمندی جهت کاهش مخاطراتی از جمله افسردگی ، ابتلا به بیماریهای متداول و افزایش امید به زندگی و حضور موثر در عرصه های اجتماعی و … از مهمترین اهداف این کمیته است .

شایان ذکر است طرح ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان از جندین سال پیش در زمره برنامه های حوزه فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی قرار داشته و برپایی دوره های آموزشی حضوری برای بازنشستگان ، انجام معاینات فشارخون و قند و … و تولید بروشورهایی با مضامین آلزایمر ، دیابت ، فشارخون ، تغذیه و ورزش در سالمندی از جمله اقدامات انجام شده تاکنون میباشد .

خاطر نشان میسازد ارسال نکات آموزشی بهداشتی در حوزه سلامت برای بازنشستگان سالمند در قالب پیامک و انتشار آنها در فضای مجازی از دیگر فعالیتهای این کمیته است .

حدود یکصد هزار نفر از بازنشستگان و بازماندگان تامین اجتماعی گیلان در زمره سالمندان قرار دارند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.