حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و صیانت از نیروی کار با اجرای صحیح طرح ساماندهی مشاغل غیررسمی محقق می شود

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان:

گیل نامه / مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان این مطلب؛ برخورداری از نظام بانکی، نظام تأمین اجتماعی و سایر حمایت‌های قانونی را تنها بخشی از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / عباس علیزاده با اعلام این خبر گفت: به عنوان تنها استان پایلوت در اجرای طرح ساماندهی بخشی از مشاغل غیر رسمی – خدمات چند منظوره غیر مستمر بیش از شش سال است به دنبال بررسی معایب و مزیت های اجرای صحیح این طرح هستیم.

وی خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق؛ اشتغال موجود و غیر رسمی در این مجموعه ها به صورت رسمی دیده شود و شاغلین این بخش در زمان بازنشستگی یا از کارافتادگی از حمایت های قانونی توسط مراجع مرتبط بهره‌مند شوند.

وی در کمیته استانی با حضور اعضای انجمن صنفی خدمات خانگی استان گیلان اضافه کرد: به منظور تحقق اهداف این طرح از طریق تعامل با دانشگاه گیلان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در قالب طرح پژوهشی به دنبال اجرای دقیق و متناسب سازی طرح با شرایط موجود در استان گیلان هستیم.

علیزاده با بیان اینکه این  طرح پتانسیل ساماندهی بخش زیادی از مشاغل غیر رسمی را که به شفافیت نظام های بیمه و مالیات منجر می‌شود دارد افزود: این یک طرح انگیزشی و تشویقی برای صاحبان مشاغل غیر رسمی است؛ چون ضمن افزایش درآمد و بهره مندی از مزایای قانونی موجب حفظ احترام و ارتقای جایگاه اجتماعی این افراد نیز می شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه این طرح از مصوبات شورای عالی اشتغال است خاطر نشان کرد : از آنجایی که  این اختیار توسط شورای عالی اشتغال به استان گیلان داده شده است تا  هر گونه مصوبه استانی توسط این کمیته در شورای عالی اشتغال مطرح شود، این کمیته موظف است کاملا تخصصی و با نهایت دقت این طرح را مورد بررسی و اجرا قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.