تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه کسری از ماه به صورت اختیاری و غیرحضوری

گیل نامه / تمامی افرادی که به صورت پاره وقت در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال داشته یا دارای کارکرد ناقص ماهانه سوابق حق بیمه هستند میتوانند نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت : این سازمان به منظور اجابت تقاضای بیمه شدگانی همچون نیروهای حق التدریس و پاره وقت که به دلیل ماهیت شغلی به صورت کسری از ماه اشتغال به کار دارند در سالجاری با صدور بخشنامه ای امکان تکمیل سوابق به شکل اختیاری و بدون نیاز به مراجعه و در بستر سامانه خدمات غیرحضوری فراهم نموده است .

وی افزود:  بر این اساس افرادی که به صورت پاره وقت ( کسری از ماه ) دارای حداقل یک روز کارکرد و سابقه پرداخت حق بیمه در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی در هر ماه باشند مشمول این بخشنامه خواهند بود .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان حداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه برای مردان و زنان را ۵۰ سال تمام در زمان ثبت تقاضا برشمرده و اذعان داشت : در صورتی که سن متقاضی بیشتر باشد پذیرش آن منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود .

محمد هرمزی خاطر نشان ساخت بیمه شدگانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند از اعمال شرط سنی معاف هستند .

وی همچنین یادآور گردید فقدان کارکرد یا عدم پرداخت حق بیمه کسری از ماه به مدت یکسال از تاریخ آخرین ماه پرداخت حق بیمه موجب لغو این تقاضا می گردد .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان در ادامه اظهار داشت متقاضی پس از تایید استحقاق توسط شعب تامین اجتماعی حداکثر تا یک ماه فرصت داشته و باید از ابتدای آذرماه لغایت بهمن هر سال نسبت به اخذ برگ پرداخت و واریز حق بیمه شش ماهه نخست و از ابتدای خرداد لغایت مرداد سال بعد نسبت به پرداخت حق بیمه شش ماهه دوم به صورت یکجا اقدام نماید .

محمد هرمزی تاکید نمود : متقاضیان برای استفاده از این فرصت نیازمند مراجعه به شعب نبوده و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir در بخش منوی امور بیمه شدگان میتوانند علاوه بر تکمیل و ثبت تقاضا ، نسبت به پرداخت حق بیمه مربوطه نیز اقدام کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.