توسعه اقتصاد دریامحور در گروی فعال‌سازی بنادر روسیه

گیل نامه /    استاندار گیلان خواستار فعال‌سازی بنادر دریایی روسیه برای توسعه اقتصاد دریامحور دو کشور شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       استاندار گیلان که در صدر هیئتی اقتصادی به مسکو سفر کرده‌است، در دیدار با معاون وزیر راه روسیه گفت: بنادر دریایی روسیه برای حمل و نقل دریایی چندان فعال نیستند که با فعال سازی آن‌ها می‌توانیم اقدامات مؤثری در توسعه روابط تجاری داشته باشیم.

اسدالله عباسی، به نقش افزایش ظرفیت‌ها در توسعه حمل و نقل دریایی اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصاد دریامحور به افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه منجر می‌شود و دو کشور تمایل و تعامل سازنده‌ای در این راستا دارند.

وی، مساله حمل و نقل دریایی و ریلی را مهم‌ترین بخش در توسعه همکاری‌های تجاری ایران و روسیه برشمرد و تاکید کرد: در بندر آستراخان روسیه مشکل مرزی وجود دارد و امکان بارگیری کشتی‌ها در این پایانه فراهم نیست.

استاندار گیلان درباره اقدامات این استان برای حل مشکلات حمل و نقل زمینی به‌خصوص در پایانه و گمرک آستارا گفت: گره‌های نوبت‌دهی در گمرک آستارا برطرف و واسطه‌ها در امور گمرکی حذف شده است، همچنین با اولویت‌بندی ترخیص کالا‌ها در گمرک و تخصیص سوخت یارانه‌ای به کامیون داران، ترانزیت زمینی را در این مرز تسهیل کردیم.

صدا و سیمای گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.