گیلان به قطب صادرات کالا‌های تولیدی ایران به کشور‌های حاشیه خزر تبدیل می‌شود

استاندار در دیدار با فعالان اقتصادی گیلان در مسکو

گیل نامه /    استاندار گیلان: با اتمام پروژه‌های در حال اجرا، گیلان به قطب صادرات کالا‌های تولیدی ایران به روسیه و نیز کشور‌های حاشیه خزر تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /        اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دیدار با فعالان اقتصادی استان گیلان در مسکو، به روابط حسنه ایران با اعضای سازمان همکاری‌های شانگ‌های و کشور‌های اوراسیا اشاره کرد و افزود: رونق تجاری و اقتصادی میان استان‌های گیلان، مسکو، آستراخان و جمهوری داغستان مستلزم تقویت زیرساخت در بخش‌های مختلف است که در این سفر به آن پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل بین تجار ایران و روسی خاطرنشان کرد: گسترش روابط تجار و بازرگانان بین دو کشور زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم می‌کند.

استاندار گیلان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی در حوزه‌های مختلف ریلی، دریایی، زمینی و هوایی، تاکید کرد: پیوند کریدور شمال به جنوب که از مسیر «گیلان» صورت می‌گیرد، می‌تواند نقش مهمی را در تقویت روابط تجاری منطقه ایفا کند.

عباسی، با بیان اینکه اتصال کریدور شمال به جنوب فرصت طلایی برای گیلان است، گفت: اتصال خط ریلی رشت به آستارا با همکاری دو طرف سرعت بخشیده می‌شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های تجاری و صادرات محور گیلان در منطقه اوراسیا و اهمیت بازار روسیه برای گیلان، افزود: گیلان در حوزه کشاورزی دارای محصولات و تولیدات ارزشمند است که می‌تواند سهم خود را در بازار روسیه پیدا کند.

در جریان این نشست، شماری از تجار ایرانی و روسی پیشنهادات و نظرات خود درباره روابط تجاری دو کشور بیان کردند.

صدا و سیمای گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.