بنیاد مسکن انقلاب اسناد زمین های روستایی صادر می کند

گیل نامه / دکتر نیکزاد در پایان بازدید از روستاهای لولمان ،کلده پایین و بالا و دزدک در شهرستان فومن در گفت و گوی از صدور اسناد مالکیت زمین های روستایی بر اساس ماده ۴ خبر داد .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / ریاست  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به نشست های متعدد با همکاران منابع طبیعی برای حل مشکل زمین و سند زمین های روستایی گفت: همکاران وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی همکاری بسیار خوبی دارند اما صدور سند یک بحث اساسی است و سندی که صادر می شود اگر تداخل داشته باشد و صحیح پلاک برداری نشده باشد مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.

 وی افزود: در نشست‌های منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقرر شد ظرف چند ماه آینده  اراضی موصوف تحویل بنیاد مسکن شود تا بنیاد تا بر اساس ماده ۴ کار صدور اسناد برای روستاییان را انجام دهد.

 وی یادآور شد: ظرف چند ماه آینده بنیاد مسکن کارهای انتقال سند به نام روستاییان را انجام خواهد داد و اسناد را در اختیار آنان قرار می دهد. ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای طرح هادی روستاهای کشور مصوب شد .

دکتر اکبر نیکزاد با اشاره اهمیت اجرا و بازنگری طرح هادی که  نقش مهمی در ماندگاری روستاییان در روستا دارد، گفت: برای اجرای طرح هادی مسئولین دولتی و مجلس شورای اسلامی نظر مساعد دارند و در کمیسیون تلفیق بودجه برای روستاهای کشور۵ هزار میلیارد تومان مصوب  شده است که با کمک همه دست اندرکاران و اعتبارات استانی طرح هادی به شکل مطلوبی ساماندهی می‌شودو در استان گیلان بخصوص شهرستانهای فومن و شفت که  جمعیت در حال افزایش است بازنگری طرح هادی باید مورد نظر قرار داده شود.

وی افزود :حفظ شالیزارها و باغات کشاورزی  از سرمایه های مهم هستند از اولویت خاصی برخوردار است که باید بر اساس ضوابط و مقررات ضمن بازنگری طرح هادی , حفظ شالیزارهای و باغات لحاظ شود.

ریاست  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: برای حل  مشکل مسکن جوانا ن در بعضی از روستاها با توجه موانع موجود راهکاری جز ساخت واحدهای مسکونی دو طبقه وجود نداردکه برای تحقق این مهم دو وام ۲۰۰میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ساله برای ساختمانهای دوطبقه پرداخت خواهدشد.

وی به برگزاری جلسات زیادی برای رسیدن به راهکار مناسب اشاره و اضافه کرد: تأکید ریاست  جمهور بر اجرایی شدن این مصوبه بوده است و از بابت تأخیری که در پرداخت این تسهیلات ایجاد شده از همه روستاییان عذرخواهی می‌کنم.

ریاست  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به دستور دفتر ریاست جمهوری مبنی بر پرداخت این تسهیلات، تصریح کرد: بانک مرکزی ابلاغیه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را به همه بانک‌های عامل ارسال کرده و از سوی دیگر ضمانت نامه‌ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید ارائه می‌شد که با توجه به پیگیری دفتر ریاست جمهوری در روزهای آینده این ضمانت نامه نیز صادر  می شود​

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.