برگزاری جلسه امکان سنجی استفاده از زیرساخت داده مکانی در اطلس سرمایه گذاری استان/تسهیل سرمایه گذاری در استان با راه اندازی پرتال اطلس سرمایه گذاری

گیل نامه /صبح روز شنبه (۲۰ فروردین ماه)، جلسه مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اداره کل اقتصاد و دارایی استان در خصوص امکان سنجی استفاده پرتال اطلس سرمایه گذاری استان از زیرساخت داده مکانی   (SDI ) در دفتر رئیس سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / در این جلسه که با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر قاسملو، رییس اداره زیرساخت داده های مکانی  سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد؛ امکان استفاده از سرویس های داده موجود در زیرساخت داده مکانی سازمان نقشه برداری در پورتال اطلس سرمایه گذاری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در ابتدای این جلسه نوروزی ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اشاره به راه اندازی پرتال اطلس سرمایه گذاری در استان گیلان، تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه گذاری و همچنین مکان یابی بهینه در اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان گیلان را از مهمترین اهداف راه اندازی این پرتال برشمرد و در راستای افزایش غنای بیشتر اطلاعات مکانی این پرتال، استفاده از ظرفیت های زیرساخت داده مکانی سازمان نقشه برداری کشور در این سامانه را خواستار شد.

 در ادامه، رییس اداره زیرساخت داده های مکانی  سازمان نقشه برداری کشور ضمن تشریح زیرساخت داده مکانی (SDI) سازمان نقشه برداری کشور و بیان ویژگی ها و قابلیت های آن، نحوه استفاده از  سرویس های SDI در سامانه اطلس سرمایه گذاری استان را بیان کرد و به  سوالات و ابهامات مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه پاسخ داد.

اطلس سرمایه گذاری چیست؟

مجری پروژه اطلس سرمایه گذاری و مجوز کسب و کارهای استان در پایان این جلسه و در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی سازمان با بیان اینکه،اطلس سرمایه گذاری یکی از پرتال های پنجره واحد مجوزها است، اظهار داشت: در این  سامانه پهنه ها،موقعیت ها و استعدادهای سرمایه گذاری و… پیاده سازی می شود.

وی گفت: به عنوان مثال اطلاعات دقیق شهرک های صنعتی،پارک های علم و فناوری،شهرک های کشاورزی، کاربری ها به همراه معابر، حرایم و ضوابط مورد نظر در این پرتال بارگذاری می شود و سرمایه گذار با انتخاب یک نقطه می تواند این لایه ها را ببیند و به جای اینکه در بدو کار چرخه اخذ مجوز قرار بگیرد، ابتدا از نظر سازمان های مربوطه و حرایم چهارگانه در آن نقطه مطلع شود تا بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

مجری پروژه اطلس سرمایه گذاری گیلان خاطرنشان کرد: همچنین این اطلس نقاط آماده برای سرمایه گذاری را ارائه می کند و سرمایه گذار متوجه می شود به چه شکلی، چه فعالیتی را می تواند انتخاب کند.

وی با بیان اینکه در این پرتال ارتباط بین دستگاهی نیز دیده شده است،افزود: سرمایه گذار می تواند تمامی درخواست های خود را به صورت الکترونیکی به دستگاه ها ارسال کرده و دستگاه ها می توانند در همان پلتفرم پاسخ وی را  قرار دهند . همچنین سازوکاری فراهم می شود که دستگاه های نظارتی سازمان هایی که در روند یک سرمایه گذاری همکاری لازم را نداشته اند شناسایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.