با ساز و کارهای قدیمی و سنتی نمیشود کسب و کار را توسعه داد

معاون رئیس جمهور گفت :

گیل نامه / مرکز خدمات فناوری و  کسب و کار گیلان با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / آئین بهره برداری و گشایش مرکز خدمات فناوری و  کسب و کار گیلان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی رسولیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، ارسلان زارع استاندار گیلان و فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان برگزار گردید.

در جریان  سفر یک روزه دکتر نوبخت سه پروژه استانی افتتاح شد که حسن ختام سفر افتتاح  مرکز خدمات فناوری و  کسب و کار گیلان بود.

رئیس برنامه، و بودجه در افتتاح این ساختمان عنوان کرد ،امروزه با ساز و کارهای قدیم و سنتی نمیشود کسب و کار را توسعه داد و اشتغال آفرید.  بلکه در این زمینه حتما باید از شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

وی افزود،  امیدوارم این نهاد و مرکز بتواند فناوری های لازم برای کسب و کار را در اختیار کار آفرینان قرار دهد، تا با بهره وری بیشتر در صنعت  مواجه شویم.

در حاشیه این مراسم علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه از مهم ترین برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، افزایش عمق داخلی سازی و توسعه و استفاده از  فناوری جدید است اظهار داشت: توجه به شرکتهای دانش بنیان و فناور و شرکتهایی که بتوانند نیازهای فناورانه کشور را تامین کنند و ارتقا بخشند را تقویت خواهیم کرد.

وی افزود، مرکز فناوری و کسب و کار گیلان که امروز افتتاح میشود با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان جزو چهلمین مراکز خدمات فناوری در سطح کشور است.

وی خاطر نشان کرد، در سطح کشور بیش از ۶۴۰ شرکت مشاور و فناور را در این مراکز مستقر کرده ایم.

 شرکتهای دانش بنیانی که جوانان نخبه میتوانند از این فضا بهره مند شوند، همچنین زمینه لازم برای توسعه فناوری را داشته باشند و بتوانند  مقدمات تولید کالا را در این مراکز فراهم کنند.

رسولیان یادآور شد، امسال برای اولین بار در  مراکز کسب و کار مشاورینی مستقر گردیده اند که هدف از حضور این مشاورین در این مراکز، تامین منابع مالی و همچنین کمک به افزایش فناوری در حوزه مالیات و تامین اجتماعی میباشد.

معاون وزیر صمت ایجاد کلینیکهای کسب و کار در شهرک های صنعتی را یکی از مهم ترین اهداف این سازمان عنوان کرد و افزود، در سال جاری بیش از ۳۲۰ واحد راکد صنعتی فعال شد و ۵۰۰ مشاور در این مراکز کار ارزیابی واحدها را انجام می دهند.

وی تصریح کرد با کمک ستادهای تسهیل استانی نظیر بانک‌ها، مالیات، تامین اجتماعی، به سمت احیای واحدها رفته و برنامه ی ما در سال جدید احیای ۱۶۰۰ واحد تولیدی است.

مدیر عامل سازمان شرکت شهرک های صنعتي ایران با بیان اینکه ، استان گیلان با کمبود زمین جهت احداث شهرک های صنعتی مواجه است گفت : افرادی که زمینهای خود را تبدیل به واحدهای تولیدی نکرده اند از آنها امتیاز زمینها گرفته میشود و به افرادی که قصد تولید و اشتغالزایی دارند واگذار میگردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : با توجه به اینکه استان گیلان در حوزه صنایع غذایی فرصت خوبی دارد امیدواریم شرایط خوبی را در این زمینه در استان ایجاد کنیم.

رسولیان با بیان اینکه تمام شهرک های صنعتی  که  در داخل استان گیلان وجود دارند شرایط حضور شرکت های خارجی و جذب سرمایه گذار را دارند افزود، شهرک های صنعتی میتوانند به عنوان متولی و میزبان سرمایه گذاران خارجی را جذب کنند  و ما هم در داخل شهرک ها به آنها زمین خواهیم داد.

وی تاکید کرد کار مهمی که امسال انجام  شد به کسانی که زودتر از موعد مقرر بتوانند صنایع مورد نظر خود را به بهره برداری برسانند و منجر به تولید شوند از ۳۰ در صد معافیت برخوردار میشوند.

رسولیان  با بیان اینکه،استان گیلان در ایجاد واحدهای کارگاهی کسب و کارهای کوچک از فرصت مناسبی برخوردار است افزود، در سال جاری ۲۵ واحد کارگاهی در این زمینه ایجاد خواهیم کرد.

وی  به برنامه منسجم برق شرکت شهرک های صنعتی کشور اشاره کرد، و افزود هفت هزار هکتار زمین در این زمینه  برای تولید برق از انرژی خورشیدی در شهرک های صنعتی اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود  در استان هایی که شرایط آب و هوایی آنها به گونه ای است که نمیتوانند از انرژی خورشیدی استفاده کنند زمینی رایگان در اختیار فعالین اقتصادی قرار میدهیم تا بتوانند واحدهای کوچک مقیاس را برای تولید برق ایجاد کنند.

رسولیان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته باتوجه به شیوع کرونا و شرایط سخت تحریم  ۱۳ درصد واحدهای راکد و تعطیل کاهش پیدا کرد گفت:  با توجه به این شرایط خوشبختانه با ۷ درصد رشد صنعت در کشور از جمله گیلان مواجه بودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.