۶۱ بیمار کرونایی شدیدا بدحال داریم/ مسافران گیلان اقامت خود را کوتاه کنند

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان:

گیل نامه /  مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، از مسافران خواست مدت زمان اقامت خود در گیلان را کوتاه کنند و گفت: افراد سعی کنند امسال از سفر کردن منصرف شوند تا سال ۱۴۰۰ سال پایان کرونا باشد و بدون اتفاق ناگوار از این شرایط بگذریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   دکتر حسن رخشاد  با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم، گفت: در حال حاضر ۲۹۰ بیمار بستری در سطح بیمارستان های گیلان داریم و متاسفانه ۶۱ نفر شدیدا بدحال هستند.

وی با اشاره به وضعیت زرد کرونایی در همه شهرستان های گیلان، افزود: دو شهرستان رودبار و رودسر وضعیت بسیار شکننده ای دارند و حضور میهمانان نوروزی می تواند خیلی سریع وضعیت شهرستان های ما را به نارنجی و قرمز تبدیل کند.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه کرونا به مراتب خطرناک تر از سایر بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزاست، خاطرنشان کرد: آنفلوانزا علاوه بر درمان دارویی از واکسن هم برخوردار است و همه افراد این بیماری را تجربه کرده اند، اما کرونا درمان ندارد و فرایند واکسیناسیون آن هم طولانی است.

رخشاد، قدرت انتقال کرونا را خیلی بیشتر از آنفلوانزا دانست و اضافه کرد: تنها راه پیشگیری و کنترل بیمار کرونا توجه به حفاظت فردی از جمله ماسک زدن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی از مسافران خواست مدت زمان اقامت خود در گیلان را کوتاه کنند و گفت: افراد سعی کنند امسال از سفر کردن منصرف شوند تا سال ۱۴۰۰ سال پایان کرونا باشد و بدون اتفاق ناگوار از این شرایط بگذریم.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، همچنین از مسافران خواست از حضور در دورهمی های شلوغ پرهیز کنند و یادآور شد: حضور در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.