وزش باد گرم شدید در گیلان / سیاهکل گرم‌ترین نقطه استان

گیل نامه /  با استقرار جریانات جنوبی در استان، باد گرم شدید در استان در حال وزیدن بوده و در حال حاضر شهرستان سیاهکل گرم‌ترین نقطه استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی گیلان با استقرار سامانه جریانات جنوبی در منطقه، هم‌اکنون وضعیت جوی استان با پدیده باد گرم شدید و نسبتاً شدید همراه است.

با توجه به نقشه‌های هواشناسی و گزارش خبرنگاران در سراسر استان پدیده باد گرم محسوس بوده و برخی از نقاط غربی استان نسبتاً شدید است.

سرعت باد در منطقه اسبه‌وونی تالش در ساعات صبح امروز به بالای ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت رسید و پس‌ازاین منطقه، جیرنده و لوشان در رودبار در ردیف‌های بعدی با بالاترین سرعت وزش باد همراه هستند.

هم‌اکنون بر اساس دستگاه‌های بادسنجی، در شهر رشت نیز باد با سرعت‌بالای ۳۵ کیلومتر در حال وزیدن است.

شهرستان سیاهکل در شرق گیلان با ۲۸.۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان و همچنین منطقه اسبه‌وونی در شهرستان تالش با ۱۳ درجه سلسیوس کمترین دمای استان را به خود اختصاص داده است.

شهر رشت در مرکز استان نیز صبح امروز در اولین ساعات وزش باد دمای ۲۷.۶ درجه سلسیوس را تجربه کرد.

هم‌زمان با وزش باد گرم شدید در استان، از میزان رطوبت نسبی هوا نیز کاسته شده و شرایط برای احتمال آتش‌سوزی‌های گسترده نیز مهیا شده است.

هواشناسی در روزهای اخیر اطلاعیه هشداری سطح نارنجی در گیلان صادر کرده و از مخاطراتی نظیر آتش‌سوزی‌های گسترده و سقوط اجسام و درختان خبر داده است.

در پی اعلام هشدار هواشناسی، مدیریت بحران گیلان نیز زنگ خطر را در استان به صدا درآورد و تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی را آماده‌باش کرد.

تاکنون خساراتی در استان نظیر آتش‌سوزی و خسارات مالی و جانی ناشی از آتش‌سوزی در گیلان گزارش نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.