توسط دکتر نوبخت امسال سال همگرایی ملی برای مدرن سازی نظام آماری اعلام شده است | گیلان در پذیرش مدل های جدید زندگی پیشتاز بوده است

تنها سازمانی در کشور هستیم که ۵ سال متوالی ست روز آمار را جشن میگیریم

سرویس اقتصادی :

اختصاصی _ گیل نامه /  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه آمار به دو روش سازمانی و سبکی با استفاده از فناوری نوین تهیه می شود، گفت:توسط دکتر نوبخت و مسئولین مرکز آمار کشور امسال سال همگرایی ملی برای مدرن سازی نظام آماری اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه دکتر کیوان محمدی با اشاره به اینکه لازمه شکل گرفتن مدرن‌سازی هماهنگی و همکاری تمام ادارات و سازمان ها است افزود:ما به سمت دنیایی در حال پیشروی هستیم که اگر فناوری‌های نوین را نادیده بگیریم و در تحقق اهداف مان کوتاهی کردیم.

وی همچنین با تاکید بر این که باید نظام آماری ایران از شکل سنتی خارج شود، عنوان کرد:با وجود فیلترهای اعتبار سنجی مردم باید آمار صحیح ارائه دهند زیرا نقض این کار به خود مردم ضرر خواهد رساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد:استان ما در پذیرش مدل های جدید زندگی پیشتاز بوده است از این رو سیستم‌های مجازی که در کشور گسترش پیدا کرده است استان گیلان در زمینه های مختلف در صدر قرار دارد.

وی با اشاره بر اینکه در حوزه فناوری‌های نوین و دانش بنیان عملکرد خوبی داریم اذعان کرد:تمامی آمار و اطلاعات مجاز در سایت مرکز آمار کشور قرار دارد که از سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار بیننده داشته است.

دکتر کیوان محمدی با تاکید بر اینکه امروزه جوانان رشته آمار را به صورت تخصصی در دانشگاه ها آموزش می بینند اضافه کرد:افکار عمومی و جامعه هدف هنوز آمار به صورت یک تخصص نپذیرفتند که نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش بیشتر است.

او مرکز آمار ایران را منبع و مرجعی کامل و جامع دانست و ابراز داشت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حقیقت نماینده چند سازمان در سطح ملی است که در حوزه‌های مختلف وظایفی را بر عهده گرفته است.

دکتر کیوان محمدی تاکید کرد:با توجه به اینکه شورای برنامه ریزی استان ها تجدید سازمان شده است از این رو کارگروه های مختلفی در حوزه پژوهش و فناوری های نوین پدیدآمدند.

وی در پایان افزود:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان تنها سازمانی است که ۵ ساله متوالی ست روز آمار را جشن میگیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.