ایران برترین تولید کننده زهرعقرب در جهان |ملی شدن منطقه قاسم آباد بواسطه محصول چادرشب|تولید انرژی پاک با استفاده از زباله تر و مرکبات

سرویس اقتصادی :

اختصاصی _ گیل نامه / پایگاه خبری گیل نامه در ادامه مصاحبه هایش با دیگر شرکت های فناور و دانش بنیان به گفتگو با مدیران در خصوص دستاوردها و فعالیت هایشان پرداخت . شرح آن را در ذیل آمده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه / مدیر عامل مجموعه شرکت دانا با اینکه زهر عقرب گرانترین مایع جهان است که ۹۹ درصد آن پروتئین و یک درصد آن سم است،گفت:از این رو زهر  عقرب ماده اولیه واکسن ها هستند که بعداز استخراج و تبدیل شدن به پودر در صنایع داروسازی استفاده می شود.

الیاس رمضان نژاد با اشاره  بر اینکه شرکت دانا با رویکرد تولید دارو برای درمان بیماریها توانست هزینه ها را کاهش دهد افزود:شرکت ما چون تولید داخلی است بنابراین واسطه ها کنار گذاشته می شود و می توانیم این واکسن‌ها را با هزینه زیر یک میلیون تومان وارد بازار کنیم.

وی با عنوان اینکه عقرب ها تا ۱۳ سال می تواند عمر کنند  و سالی چهار بار هم قابلیت زهرگیری دارند خاطرنشان کرد:باکیفیت ترین زهر عقرب در جهان  به خاطر وجود مناطق خشک و رشد حیوانات سمی در ایران تولید می شود.

در ادامه‌ ایده پرداز و  هیئت موسس شرکت صنایع دستی چاشوو ضمن اشاره به ملی شدن روستای قاسم آباد بواسطه محصول چادرشب گفت: برای زنده نگه داشتن صنایع دستی تابعه چادرشب سامانه پلت فرم را طراحی کردیم که قابلیت طراحی و عرضه محصولات منطقه قاسم آباد را فراهم کرده است.

عباس رنجی  با بیان اینکه این محصولات علاوه بر دربرگرفتن بازار استان و کشور به فکر بازارهای بین‌المللی نیز هستند،افزود:ما با طراحی سامانه ای درصدد پیدایش و فعال کردن بازاری هستیم که چرخه تولید بازارشب را برای همیشه بچرخاند.

وی با اشاره براینکه بیش از ۸۰۰ تولید کننده محصولات چادرشب در منطقه قاسم آباد وجود دارد،بیان کرد:شرکت ما زمینه را برای بازار فروش محصولات بافندگان در آن منطقه فراهم کرده است محصولات بر اساس تقاضای مخاطب تولید می شود.

رنجی با ذکر اینکه این محصولات فقط مختص چادرشب نیستند و محصولات دیگر مانند دستبندهای آرامش نیز در این منطقه  تولید میشود،عنوان کرد:این کارها در قالب طراحی مدرن به بازار عرضه می شود و باعث رغبت بیشتر گردشگران برای سفر به این منطقه می‌شود.

در ادامه مدیر امور اداری شرکت زیست صنعت پلیمر با رویکرد تولید سنگ مصنوعی با بیان اینکه این شرکت در زمینه تولید سنگ مصنوعی از جنس نانو پلیمر فعالیت می کند گفت:تولید انرژی از زیست توده و انرژی تجدید پذیر و پارک صنعتی از دیگر فعالیت‌های ما است که در زمینه تولید سنگ مصنوعی توانستیم تاییدیه از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور کسب کنیم.

محدثه پورعلی با اشاره به این‌که این طرح در کشورهای ایتالیا و روسیه نیز رواج داشته است افزود:شرکت ما با تکنولوژی خاص خودش توانست تمایزاتی  مانند مقاومت خمشی سایشی و حرارتی، عایق رطوبتی و هزینه پایین  با نمونه‌های خارجی ایجاد کند.

وی هدف این مجموعه را ارزآوری برای کشور خواند و عنوان کرد:با توجه به معضل زباله در صدد این هستیم که  با استفاده از زباله تر و پوست پرتقال برای تولید انرژی پاک اقدام کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.