ورود اولین قطار باری به ایستگاه راه آهن رشت

گیل نامه / صبح امروز اولین محموله ۷۰۰ تنی شمش فولاد از طریق خط آهن خوزستان به قزوین و سپس به ایستگاه راه آهن رشت وارد شد.

به گزارش گیل نامه / دکتر سالاری در حاشیه ورود این محموله باری با بیان اینکه امروز پس از گذشت دوماه از افتتاح رسمی راه آهن بخش باری این شبکه حمل و نقلی نیز راه اندازی شده ،اظهار داشت: محموله شمش آهن که با ۹ واگن قطار امروز وارد گیلان شده سرآغازی برای توسعه حمل و نقل ریلی در گیلان است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی می تواند کاهش هزینه تمام شده تولید و نیز رشد و رونق اقتصادی در استان را نیز به همراه آورد، تصریح کرد: ورود مواد اولیه از طریق شبکه ریلی می‌تواند تا میزان یک سوم هزینه حمل مواد اولیه سنگین را را برای فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان استان کاهش دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنامه حرکت قطار مسافری گیلان اظهار داشت: به منظور تسهیل حمل و نقل مسافر در گیلان همه روزه تردد قطار از رشت به تهران و یک روز در هفته از رشت به مقصد مشهد مقدس بدون وقفه زمانی صورت می گیرد و استقبال عمومی خوبی را به همراه داشته است که ضروری است مسوولان راه آهن نیز برای رفع مشکلات موجود و تسهیل استفاده شهروندان از راه آهن تلاش کنند.

گفتنی است که راه آهن منطقه شمال ۲ در مسیر رشت-قزوین پانزدهم اسفند سال گذشته با حضور رییس جمهور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

 

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.