داماش ۱ – نیروی زمینی ۲؛ رؤیای صعود برباد رفت

گیل نامه/تیم فوتبال داماش گیلان با شکست دو بر یک مقابل نیروی زمینی تهران از صعود به رقابت‌های لیگ دسته اول بازماند.

 دو تیم فوتبال داماش گیلان و نیروی زمینی تهران در دیدار برگشت مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته دوم از ساعت ۱۷ در ورزشگاه سردار جنگل رشت به قضاوت وحید کاظمی به مصاف یکدیگر رفتند.

داور: وحید کاظمی

کمک‌ها: محمد سلطانی، محمدعلی پورمتقی و سیدعلی‌اصغر مؤمنی

ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم

ترکیب داماش گیلان:

جاسم یاسرالهی، آرمین منفرددوست، میلاد پورمحسن، کنعان طاهرنژاد، علی آل‌کثیر، مصطفی آقاجانی، میثم میرپسندیده، محمد مختاری، عباس کندل، محمد رستمی و میلاد پورصف‌شکن.

سرمربی: سیامک فراهانی

ترکیب نیروی زمینی تهران:

محمد ضیایی، حسین خیبری، حسین مددی، حسین سنگرگیر، فرشید لک، امیرحسین وثوق، حمدالله ابدام، رسول سعدیان، کوشا بهایی‌پور، عارف رستمی و علی کیانی‌فر.

سرمربی: امیدرضا روانخواه

داماشی‌ها در لیگ دسته دوم با شعار «ما برمی‌گردیم» سه فصل است که با تیم‌های این رده دست‌وپنجه نرم می‌کند، آنان در سومین فصل حضور خود در لیگ دسته دوم، نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به لیگ برتر قرار داشتند، کورس داماش، فولاد نوین اهواز، مقاومت و خوشه طلایی تا هفته‌های پایانی ادامه پیدا کرد و هیچ‌کس نفهمید سرنوشت سکه‌های طلایی و دستگیری سرپرست و یکی از اعضای تدارکات تیم خوشه طلایی به کجا ختم شد!

بازیکنان تیم داماش گیلان نیک می‌دانند در تیمی بازی می‌کنند که جای خاطراتش در تمامی شهر مانده است و روزگاری این تیم در بغل دریای نیلگون کاسپین آرمیده بود، روزگاری که قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر را در دو هفته پایانی شکست داده و حتی طعم صعود به فینال جام حذفی را چشید.

هواداران پرشور این تیم که پرشورترینشان را «تیفوسی‌ها» تشکیل می‌دهند، نمی‌خواهند در حالی چشم از دنیا ببندند که لیگ برتری شدن دوباره تیمشان را ندیده باشند، آنان پای عشقشان استوار مانده و هرگز از آن رد نشدند، با داماششان، گویی خدا را در آغوش گرفته‌اند.

بیش از ۱۰ هزار تن از هواداران داماشی برای تماشای نخستین گل مسابقه تنها به سه دقیقه زمان نیاز داشتند، داماش در همان دقیقه نخست مسابقه روی حرکت انفجاری علی آل کثیر در محوطه جریمه نفتی‌ها توسط مدافع حریف سرنگون‌شده و داور به نشانه پنالتی، در سوت خود دمید.

محمد رستمی در دقیقه سوم مسابقه پشت توپ ایستاده و استادانه برخلاف جهت حرکت گلر نیروی زمینی تهران، گل نخست داماش گیلان را به ثمر رساند.

گل رستمی، عطش سیری‌ناپذیر پسران شهر باران را فروکش نکرده و این تیم برشدت حملات خود افزود، علی آل کثیر در دقیقه ۱۷ و مصطفی آقاجانی در دقیقه ۱۸ می‌توانستند اختلاف را افزایش دهند، شوت این دو بازیکن با واکنش گلر نیروی زمینی راهی به دروازه پیدا نکرد.

داماش در دقیقه ۱۹ مسابقه توسط محمد رستمی دابل کرد، این گل توسط کمک‌داور مسابقه آفساید اعلام شد، پس از بازبینی صحنه گل در شبکه تلویزیونی، مشخص شد داور مسابقه به‌اشتباه تصمیم گرفته و گل صحیح داماش را مردود اعلام کرد.

دو تیم در ادامه بازی متعادلی از خود به نمایش گذاشته و این داماشی‌ها بودند که با میدان‌داری، سعی در اداره مسابقه داشتند، بازی تا پایان ۴۵ دقیقه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود داماش ادامه داشت و داور در نیمه نخست، پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

تیم فوتبال داماش گیلان در پایان نیمه نخست با تک‌گل محمد رستمی مقابل نیروی زمینی به برتری دست‌یافته و تنها ۴۵ دقیقه تا صعود به لیگ دسته اول فاصله دارد.

نیروی زمینی در نیمه دوم بازی را بهتر آغاز کرده و برای دستیابی به گل تساوی، تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشت، تیم فوتبال نیروی زمینی تهران روی اشتباه مدافعین و گلر داماش گیلان در دقیقه ۵۵ توسط عارف رستمی بازی را به‌تساوی کشاند.

داماشی‌ها پس از دریافت گل تساوی با فشار بیش از ۱۲ هزار تن از هواداران خودی، یکپارچه حمله شده و توپ و میدان را در اختیار گرفت، نیروی زمینی که با این نتیجه خود را در لیگ یک می‌دید، با ارائه یک بازی بسته، سعی در حفظ نتیجه داشت.

داماش تا دقیقه ۷۵ موقعیت مهمی روی دروازه نیروی زمینی خلق نکرد، پسران شهر باران روی حرکت ترکیبی در دقیقه ۷۶ با شوت سرکش سعید طالبی، دروازه نیروی زمینی را تهدید کرد، شوت سنگین وی با دفع ناقص گلر نیروی زمینی مواجه شد و فرزانه در ادامه روی توپ ریباند موفق به گلزنی نشد.

حملات داماشی‌ها پس‌ازاین موقعیت، پردامنه‌تر شده و در دقیقه ۷۸ میثم پسندیده در محوطه جریمه نیروی زمینی سرنگون شد، داور مسابقه بدون اعتنا به این برخورد، خطا را در کمال ناداوری به سود تیم میهمان اعلام کرد!

داماش در دقیقه ۸۸ روی ارسال مواج سعید طالبی در آستانه گشودن دروازه نیروی زمینی قرار گرفت، توپ ارسالی در دهانه دروازه نیاز به یک تماس داشت که با اختلاف به بیرون رفت.

حملات پردامنه داماشی‌ها و خطاهای پی‌درپی نیروی زمینی، باعث ایجاد بازی خشن از سوی نیروی زمینی شد، حسین خیری در دقیقه ۹۰، کارت زرد دوم را دریافت کرده و از زمین مسابقه اخراج شد.

داور در نیمه دوم، هفت دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد و داماش برای رسیدن به لیگ دسته اول، تنها هفت دقیقه زمان دارد.

نیروی زمینی تهران برخلاف جریان بازی در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه توسط امیرحسین غلامی به گل دوم دست‌یافت و رؤیای صعود داماش گیلان برباد رفت.

انتهای پیام/۳۳۸۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.