سفرهاي استاني متناسب با شرايط و محدوديت‌هاي كرونايي انجام مي شود/ هر دستگاه اجرايي بخشي را مأمور پيگيري اجراي مصوبات كند

رئيس جمهور:

گیل نامه / آيت‌الله دكتر سيد ابراهيم رئيسي در جلسه هيأت دولت با خوش آمدگويي به معاونين حقوقي و امور زنان رياست جمهوري و شهردار جديد تهران به مناسبت اولين حضورشان در جلسه هيأت دولت از زحمات و تلاش‌هاي مسئولين پيشين در اين مناصب قدرداني كرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / رئيس جمهور در ادامه با اشاره به دو سفر استاني خود به خوزستان و سيستان و بلوچستان گفت: در گذشته سابقه داشته كه همه اعضاي دولت به يك استان سفر مي‌كردند و پس از بررسي و بحث درباره مشكلات، جلسه دولت همانجا تشكيل مي‌شد و راهكارهاي حل و فصل مسائل به تصويب مي‌رسيده است اما درحال حاضر با توجه به شرايط كرونايي امكان حضور همه اعضاي دولت و افراد زياد ديگري كه لازم است براي اين منظور همراه وزرا و معاونين به استان هاي مختلف سفر كنند، وجود ندارد لذا در شكل انجام سفرهاي استاني تغييراتي اعمال كرده‌ايم.

آيت‌الله رئيسي افزود: اگرچه به طور طبيعي در هر استان مسائل مختلفي وجود دارد كه به همه وزرا مربوط مي‌شود اما به خاطر محدوديت‌هاي كرونايي ترجيح داديم وزرايي در هر سفر حضور داشته باشند كه مسائل مربوط به آنها اولويت‌دار بوده و لازم است در جريان سفر درباره آنها تصميماتي گرفته شود.

دكتر رئيسي اظهار داشت: پس از هر سفر استاني مسائل و مشكلات شناسايي شده، در جلسات هيأت دولت مطرح و مجددا مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا درباره همه مسائل تصميم‌گيري شود. دولت به شدت نسبت به وعده‌هاي خود حساس است و بنا دارد صادق‌الوعد باشد و از همين رو از صدا و سيما انتظارداريم همانطور كه وعده‌هاي دولت را گزارش مي‌كند در فاصله زماني مناسب گزارش اجرا و تحقق اين وعده‌ها را نيز منتشر كند.

رئيس جمهور با بيان اينكه انعكاس اخبار و تحقق وعده‌ها باعث افزايش حس اميد و اعتماد در مردم مي‌شود، تصريح كرد: از همه اعضاي دولت مي‌خواهم كه در زيرمجموعه خود بخشي را مأمور پيگيري اجراي مصوبات و وعده‌هاي مربوط به آن وزارتخانه يا معاونت كنند و اين موضوع را كاملا جدي بگيرند كه وعده‌ها يا در زمان مقرر اجرا شوند و يا اگر وعده‌اي به هر دليل امكان اجرا ندارد دلايل آن براي مردم توضيح داده شود و اينگونه نباشد كه وعده‌اي بلاتكليف مانده و اجرا نشود.

رئيس جمهور همچنين بار ديگر بر ضرورت رعايت حداكثري شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي كرونا تأكيد كرد و اظهار داشت: سعي كنيد تا آنجا كه ممكن است كار مردم بدون نياز به حضور فيزيكي انجام شود و اگر ضرورتي براي حضور ارباب رجوع در ادارات وجود دارد شرايط مناسبي براي پيشگيري از انتقال كرونا فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.