خمام شهرستان شد/ چوکام، بخش و پیربازار نیز شهر

گیل‌نامه / نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از تبدیل بخش خمام به شهرستان، تبدیل چوکام به بخش و همچنین تبدیل دهستان پیربازار به شهر طی مصوبه شب گذشته هیئت دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل‌نامه /  جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه از مجلس نهم پیگیر شهرستان شدن خمام بودیم، اظهار کرد: خوشبختانه شب گذشته در هیئت دولت تبدیل بخش خمام به شهرستان شدن تصویب‌شده است.

وی با بیان اینکه فرایند شهرستان شدن فرایند بسیار طولانی است، افزود: به‌زودی ابلاغ این مصوبه هیئت دولت به وزارت کشور و استانداری گیلان ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سازوکارهای تبدیل بخش خمام به فرمانداری، گفت: پس از ابلاغ مصوبه دولت به استانداری، بخشداری خمام فعلاً تبدیل به فرمانداری می‌شود تا مابقی امورات سیاسی و عمرانی این بخش پیگیری و اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌های دیگر مصوبه شب گذشته هیئت دولت، افزود: دهستان چوکام نیز به بخش و دهستان پیربازار نیز در همان مصوبه دولت تبدیل به شهر شده و من‌بعد اداره این منطقه از رشت با شهرداری پیربازار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.