توجه به ورزش همگانی از مهم ترین توصیه های مقام معظم رهبری در سال های اخیر بوده است

گیل نامه / سردارحق بین فرمانده دلاور لشکرعلمیاتی ۱۶قدس گیلان ضمن خوش آمدگویی در بدو سخنانش گفت : توجه به ورزش همگانی از مهم ترین توصیه های مقام معظم رهبری در سال های اخیر بوده است و از نیازهای اساسی کشورو جامعه است و برای فراگیر شدن ورزش همگانی در میان مردم باید تلاشهای ویژه انجام نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / ورزش باعث جلوگیری بسیاری از بیماری های میشودو درکنار ورزش پهلوانی و قهرمانی که از موضوعات مهم نیز می‌باشد توجه به ورزش همگانی که سلامت جامعه را تا حدود زیادی تضمین می کند و ریشه در تمامی رشته های ورزشی داردباید بیشتر باشد.

ورزش همگانی یک عامل بسیار مهم برای تأمین سلامتی و بهترشدن کیفیت زندگی افراددر جامعه می باشد، و زیباترین قسمت ورزش همگانی نیز این است که براساس فرهنگ و نگرش، باورها و همچنین با توجه به ویژگی های فردی (سن، جنس، شغل) و وضعیت مادی خود در ورزش همگانی شرکت می کنند.

درادامه دکتر صادقی سرپرست هیات ورزشهای همگانی استان گیلان ضمن ابراز خوشحالی و تقدیرو تشکر بابت این دیدار سخنان افزودند :

همان گونه که اشاره نمودین ورزش همگانی باعث تحرک بدن، و یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

ورزش همگانی شامل ورزش هایی از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، کوهپیمایی، دوهای عمومی و ورزش های بومی و محلی است.

فدراسیون ورزش همگانی با شعار ورزش برای همه، سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد به گونه ای که معتقد است با توجه به سلیقه و علاقه مردم، هر کس، هرکجا، هر وقت با هر بودجه بتواند ورزش کند.

در ورزش همگانی ۳اصل بسیار مهم است :

۱_ایجاد انگیزه که باید برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد تا مردم جذب شوند

۲_مسائل فرهنگی، باید این ورزش در فرهنگ خانواده‌ها قرار بگیرد

۳_بسترسازی و ایجاد تجهیزات برای ورزش کردن

هدف هیات ورزش های همگانی استان گیلان این است که با ایجاد امکانات و بسترسازی مناسب به منظور ایجاد فرهنگ سازی نشاط و شادابی در مردم و خانواده ها سلامتی، تندرستی، کارائی و بهره وری هرچه بیشتر نسبت به قبل تلاش نماییم.

روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.