تصرف برخی ادارات توسط نیروهای واگنر در روستوف روسیه/ پوتین کجاست؟/ رئیس‌جمهور روسیه: شاهد خیانت داخلی در روسیه هستیم

گیل نامه /    رسانه‌های روسی می‌گویند با بالا گرفتن تنش میان ارتش روسیه و گروه مزدور واگنر، کرملین با دستور آماده باش حداکثری به نیروهای نظامی این کشور، یگان‌های ویژه را در نقاط حساس شهر روستوف و مسکو مستقر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /        نیروهای زرهی در مقابل وزارت کشور در مسکو مستقر شده‌اند و در نقاط دیگری از این شهر هم خودروهای زرهی موضع گرفته‌اند.

هم‌چنین دسترسی به میدان سرخ مسکو نیز غیر ممکن شده است.

در همین حال، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر مدعی شده که نیروهای او در چند نقطه مرزی از داخل خاک اوکراین وارد خاک روسیه در منطقه روستوف شده‌اند.

هم‌زمان درگیری‌هایی میان نیروهای روسیه و واگنر در شهر روستوف در نزدیکی مرز اوکراین گزارش شده است و نیروهای واگنر یک هلیکوپتر ارتش روسیه را ساقط کرده‌اند. روستوف در ۱۰۰ کیلومتری مرز روسیه با اوکراین واقع شده است.

از سوی دیگر فرماندار شهر روستوف با صدور هشداری از شهروندان خواسته در خانه خود بمانند.

واسیلی گولوبف، فرماندار روستوف در تلگرام نوشته: «وضعیت کنونی نیازمند تمرکز حداکثری تمامی نیروها بر حفظ نظم و قانون است».

او گفته نیروهای پلیس و دیگر نهادهای انتظامی و نظامی در حال انجام همه اقدامات ضروری برای حفظ امنیت شهروندان و منطقه هستند.

در همین حال با طلوع خورشید نیروهای واگنر در مناطق مختلفی از روستوف مشاهده شده‌اند و بنا بر گزارش‌ها مناطقی از جمله اداره پلیس در بودیونوفسکی، دفتر وزارت کشور و دفتر سرویس امنیت داخلی را به تصرف خود درآورده‌اند.

تشدید تدابیر امنیتی در اماکن مهم مسکو

رسانه‌های روس گزارش داده‌اند که در پی تهدیدهای فرمانده گروه امنیتی خصوصی موسوم به واگنر، شهر مسکو در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته و تدابیر امنیتی در اطراف اماکن مهم پایتخت روسیه تشدید شده است.

بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه نوشت: اطلاعات منتشر در شبکه‌های اجتماعی از طرف پریگوژین در مورد حملاتی که گفته می شود توسط وزارت دفاع روسیه به واحدهای واگنر وارد شده است صحت ندارد. ما از مبارزان واگنر می‌خواهیم که دستورات جنایتکارانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند.

 ترافیک عظیم در بزرگراه M-4 Don در نزدیکی شهر میلروو

 ترافیک عظیم در بزرگراه M-4 Don در نزدیکی شهر میلروو در منطقه روستوف که یک فرودگاه نظامی در آن قرار دارد. مسیر مسدود شده است.

 به گفته پریگوژین، رئیس PMC واگنر، فرودگاه تحت کنترل واحدهای وی است.

واکنش آمریکا به اختلاف میان فرمانده واگنر و ارتش روسیه

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی: نیرو های واگنر فاقد حداقل توان لازم برای به چالش کشاندن ارتش روسیه اند

پوتین به‌زودی سخنرانی می‌کند

سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه به‌زودی نطق تلویزیونی خواهد کرد./ فارس

حرکت کاروان خودروهای ارتش روسیه به سوی روستوف

آن طور که یک فرماندار روس در تلگرام نوشته کاروان بزرگی از نیروهای زرهی ارتش روسیه از مسکو به سمت مناطق جنوبی این کشور در حرکتند.

بامداد شنبه فرماندار ناحیه وورونژ از اهالی منطقه خواست که بزرگراه ام۴ را خلوت کنند تا کاروان خودروهای ارتشی مشکلی برای حرکت نداشته باشند.

بزرگراه ام۴ حدود ۱۵۰۰ کیلومتر طول دارد و مسکو را به شهرهایی چون وورونژ، روستوف و کراسنودار و نواحی در مرز شرقی اوکراین با روسیه وصل می‌کند.

همزمان ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شد که در آن نیروهای واگنر سوار بر یک یگان زرهی از خودروهای ارتشی در حال حرکت به سوی روستوف دیده می‌شوند.

یکی از بزرگترین ثروتمندان روسیه و مخافان سرسخت پوتین از مردم روسیه خواسته به کمک گروه واگنر بروند

خط داغ اخبار روز شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲؛ شورش واگنر/ حکومت نظامی در روسیه

به گزارش فرارو، میخائیل خودورکوفسکی زمانی از نزدیک ترین افراد به پوتین بود اما سپس مقابل او ایستاد و یکی از منتقدان جدی کرملین شد.

میخائیل خودورکوفسکی، از غول‌های سرمایه‌دار روس و مخالفان جدی کرملین از مردم روسیه خواسته که از یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر، حمایت کنند.

خودورکوفسکی که خود زمانی از نزدیک‌ترین الیگارش‌های روسیه به ولادیمیر پوتین بود گفته: «ما اکنون باید به کمک آنها برویم و اگر ضرورت ایجاب کند وارد صحنه نبرد هم خواهیم شد».

خودورکوفسکی، پس از آن که با ولادیمیر پوتین اختلاف جدی پیدا کرد، ۱۰ سالی در روسیه به زندان افتاد. او به تازگی درخواست افزایش تحریم‌ها علیه اقای پوتین شده بود.

خودورکوفسکی گفته از نظر او مهم است که برای مقابله با کرملین حتی اگر لازم شود از «شیطان» هم باید حمایت کرد.

او در خاتمه گفته: «و این تازه اغاز ماجرا است».

 ماموران امنیتی روسیه وارد ساختمان مرکزی نیروهای واگنر شدند

راشا تودی دقایقی پیش به نقل از منابع محلی نوشت که ماموران امنیتی روسیه وارد مقر نیروهای واگنر در شهر سن پترزبورگ شدند و این امر نشاندهنده بازرسی قریب الوقوع این مکان است./ایرنا

درخواست پریگوژین برای دیدار با فرماندهان ارشد نظامی روسیه

رئیس گروه واگنر در دیدار معاون وزیر دفاع روسیه در روستوف، خواستار دیدار با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور شد.

پریگوژین مدعی شده در مقر ارتش روسیه در شهر روستوف حضور دارد و پایگاه‌های نظامی این شهر را تحت کنترل دارد.

رئیس گروه واگنر:ما در فرماندهی روستوف هستیم. اماکن نظامی ازجمله فرودگاه تحت کنترل ما است.

هواپیمای نظامی که برای عملیات برخاسته بود، طبق برنامه حرکت کرده و هیچ مشکلی وجود ندارد. هواپیمای پزشکی نیز بدون مشکل پرواز کرده است.

تنها کاری که ما کردیم، کنترل کردن اوضاع است تا هواپیماهای مهاجم مواضع ما را مورد هدف قرار ندهند. آن‌ها باید مواضع اوکراین را هدف قرار دهند.

سفیر سابق آمریکا در اوکراین: این مساله‌ای جدی برای پوتین است

بیل تیلور سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین به بی‌بی‌سی گفت که اقدام اعلام شده یوگنی پریگوژین علیه رهبری نظامی روسیه “تقریباً به طور قطع یک تلاش برای کودتا است”.

«این برای پوتین جدی است. روس‌ها این موضوع را بسیار جدی می‌گیرند و به نظر می رسد که باید هم جدی بگیرند.»

تیلور، که ماه گذشته در اوکراین بود، می‌گوید که بعید است رئیس واگنر موفق شود.

او می گوید: «وزارت دفاع تجهیزات، هواپیما، تانک کافی برای سرکوب نیروهای پریگوژین دارد.

تیلور گفت، اما جنگ درونی در روسیه به طور بالقوه می‌تواند به اوکراین در مبارزه برای شکست تهاجم روسیه کمک کند. اگر روس‌ها اکنون نگران سلسله فرماندهی نظامی هستند، روس‌هایی که قرار است با اوکراینی‌ها بجنگند ممکن است حتی از جنگ فرار کنند.»

مهم نیست پریگوژین چقدر داوم بیاورد، پوتین از این بحران بسیار ضعیف‌تر از گذشته بیرون خواهد آمد.

مسکو دستور بازداشت پریگوژین را صادر کرد

مسکو با اعلام صدور دستور بازداشت پریگوژین، رهبر واگنر، به اعضای این گروه ضمانت امنیتی داد تا به مواضع خود برگردند.

وزارت دفاع روسیه به اعضای واگنر گفت: شما فریب خوردید و به ماجراجویی جنایتکارانه کشیده شدید.

ساختمان «مرکز واگنر» در سن پترزبورگ محاصره شد

فارس نوشت: خبرنگار خبرگزاری روسی ریانووستی گزارش کرد که نیروهای امنیتی روسیه، ساختمان مرکز گروه شبه‌نظامی واگنر در خیابان «زولوتوی» در سن پترزبورگ را محاصره کردند.

طبق این گزارش، چندین نفر از مأموران امنیتی در ورودی قلمرو مرکز واگنر در حال انجام وظیفه هستند.

 لغو تمامی رویدادهای عمومی در مسکو

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو از لغو تمامی رویدادهای عمومی در این شهر خبر داد ولی با این‌حال گفت: «مردم هنوز هم می‌توانند بیایند و بروند. کلیه خدمات شهری در پایتخت به طور کامل کار می‌کند».

درخواست فرمانده «واگنر»: وزیر دفاع را تسلیم کنید

نیروهای گروه واگنر، شرکت نظامی خصوصی روسیه با انتشار ویدیوی از شهر روستوف، «پریگوژین»، فرمانده این گروه را در حال مذاکره با «یوسف بگ یِوکور‌اف»، معاون وزیر دفاع روسیه نشان می‌دهد.

به گفته رسانه‌های روسیه، واگنر در این مذاکرات می‌خواهد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع را تسلیم کند، در غیر این صورت به سمت مسکو پیشروی می‌کند.

پوتین: شاهد خیانت داخلی در روسیه هستیم

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اقدامات واگنر گفت: روسیه به شدت برای آینده خود مبارزه می‌کند و این مستلزم رها شدن از هر آن‌چیزی است که ما را تضعیف می‌کند. آنچه امروز با آن روبرو هستیم خیانت داخلی است (بیشتر بخوانید).

وزارت دفاع روسیه: نیروهای واگنر در ماجراجویی‌های جنایتکارانه پریگوژین دخالت نکنند

وزارت دفاع روسیه از نیروهای واگنر خواست که در ماجراجویی جنایتکارانه بنیانگذار این گروه دخالت نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از نیروهای گروه واگنر خواست در ماجراجویی جنایتکارانه «یوگنی پریگوژین،» بنیانگذار این گروه دخالت نکنند و بلافاصله با سرویس‌های امنیتی تماس بگیرند تا امنیت خود را تضمین کنند.

وزارت دفاع روسیه در پیامی خطاب به نیروهای واگنر اعلام کرد: «در ماجراجویی جنایتکارانه پریگوژین فریب خوردید تا شما را به شورش مسلحانه بکشاند».

در ادامه این پیام آمده است: «ما به تعدادی از دوستان شما کمک کرده‌ایم تا بازگشت امن آنها به نقاط تمرکزشان تضمین شود».

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «از شما می‌خواهیم منطقی باشید و در سریعترین زمان ممکن با سرویس‌های امنیتی و وزارت دفاع تماس بگیرید».

این وزارتخانه تاکید کرده است که هر یک از نیروهای واگنر در صورت تماس با وزارت دفاع و عدم دخالت در این نافرمانی در امنیت و سلامت خواهد بود.

تجمع نیروهای نظامی در ورودی‌های مسکو

کانال خبرهای فوری نوشت: نیروهای واگنر به مسکو رسیده‌اند.

وانگر: به زودی رئیس جمهور جدید خواهیم داشت!

واگنر: پیپا (پوتین) انتخاب اشتباهی کرد. این برای او بدتر است. به زودی رئیس جمهور جدید خواهیم داشت.

 گزارش های تایید نشده از حمله هوایی به یکی از بخش های بزرگراه‌ منطقه ورونژ که حرکت نیروهای واگنر در آن ثبت شده، در حال انتشار است

 هنوز این خبر از سوی مقامات رسمی تایید یا تکذیب نشده است

خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.