ارتش خصوصی واگنر را بیشتر بشناسید / آشپزی که علیه پوتین کودتا کرد!

گیل نامه /   یوگنی پریگوژین رهبر یاغی ارتش واگنر، آشپز مخصوص پوتین بود که مامور تشکیل ارتشی خصوصی شد اما حالا او علیه ارتش این کشور دست به اقداماتی امنیتی زده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شبه نظامی یا شرکت نظامی خصوصی با وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. مشارکت در جنگ داخلی سوریه، جنگ در دونباس و حمله روسیه به اوکراین از جمله فعالیت‌های این گروه است.

کشورهای غربی این گروه را تحریم کرده و آن‌ها را متهم به ارتکاب جنایت‌های سازمان یافته با استخدام افراد شرور فراملیتی می‌کنند که در پروژه‌های جنگی بنفع روسیه وارد عمل می‌شوند.

از مدتی پیش میان این گروه و رئیس آن با ارتش روسیه در جنگ اوکراین اختلافات شدیدی بروز پیدا کرده بود به نحوی که ارتش روسیه آنها را به فروش اطلاعات جنگی در ازای پول به ارتش اوکراین متهم کرد و در مقابل گروه واگنر نیز ارتش روسیه را به فریب پوتین در رابطه با پیشرفت‌های جنگی در اوکراین متهم کرد.

به نظر می‌رسد درگیری‌های پیش‌آمده، اختلافات را شدت بخشیده و خطر جنگ داخلی میان نیروهای نظامی روسیه را افزایش داده است.

رویترز در توصیف احتمال جنگ داخلی در روسیه نوشته است: ماشین های زرهی گروه های واگنر به نام “آشوب گران تندرو” در نزدیکی مسکو مستقر شده اند.

نیروهای چریکی واگنرها آماده درگیری مستقیم با نیروهای ارتش روسیه هستند!

گفته می‌شود که یک سری اقدامات فوق سری امنیتی که در مواقع «خاص» برای دفع « شر» خارجی انجام می شود، برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم در مسکو اجرایی شده است !

شبکه های خبری غربی وضعیت مسکو را وخیم اعلام می کنند اما رسانه‌های روسی تلاش دارند اوضاع را عادی نشان دهند.

IMG_20230624_003819_391

یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر کیست؟

پریگوژین در زمان اتحاد جماهیر شوروی به ۱۳ سال زندان محکوم شد اما پس از ۹ سال در حوالی سقوط شوروی آزاد شد.

وی پس از سقوط شوروی، به تجارت مواد غذایی روی آورد و به دلیل نزدیکی به پوتین به «آشپز پوتین» معروف شد.

در سال ۲۰۱۴، گروه نظامی خصوصی را تاسیس کرد که واگنر نام گرفت.

گروه واگنر در جنگ اخیر کریمه، حضور فعال داشت و بعد از آغاز پیش‌روی روسیه در خاک اوکراین، پریگوژین همواره منتقد وزارت دفاع این کشور بود که به خوبی جنگ را اداره نمی‌کنند و مدعی است، میهن‌پرستان روس می‌توانند، نتایج بهتری را تحت مدیریت واگنر رقم بزنند.

بخوانید: هشدار رییس واگنر درباره قدرت ارتش اوکراین: «روسیه ممکن است با انقلابی مثل ۱۹۱۷ مواجه شود»

خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.