ترویج ایثار اجتماعی و اقتصادی نیاز امروز کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گیل نامه / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ایثار اجتماعی و ایثار اقتصادی نیاز امروز کشور است، گفت: در شرایط کنونی که با مشکلات بسیار مواجه هستیم باید ایثار سرلوحه همه امور قرار گیرد؛ اگر ایثار تداوم نیابد منفعت‌طلبی گسترش یافته و مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   فیروز فاضلی، بعد از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۰ مهر) در همایش تجلیل از ایثارگران، خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که با حضور مادر شهیدان قدرت‌الله، محمد و محمود یوسفی در این اداره‌کل برگزار شد، با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قرن آهن، سیمان و اسلحه امروز به الگوی جهانی تبدیل شده است، گفت: حتی گزافه‌گویان عالم هم در مورد این سردار بزرگ اسلام صحبت می‌کنند و در مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا نیز سخن از این شهید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر واکاوی الگوهای امروز، افزود: یکی از خصلت‌های سردار سلیمانی مدارای اجتماعی وی بود و با انسان‌ها سیاه و سفید سخن نمی‌گفت و معتقد بود همه این جوانان با هر شکل و قیافه‌ای فرزندان ما هستند و جوانان نیز عاشقانه با وی همراه بودند.

وی با بیان اینکه همه ما مسئولان در یک قاب و برای رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنیم، افزود: برخی اظهارنظرهای واهی را کنار بگذاریم و بپذیریم جوانان ما با هر گفتار و رفتاری معتقد به نظام و اسلام بوده و بسیاری از همین جوانان شهید مدافع حرم هستند.

فاضلی با بیان اینکه شهید سلیمانی به امت فکر می‌کرد نه ملت و تمام مسلمانان را در امتی واحد می‌نگریست و به مسائل دنیای اسلام واقف بود، اظهار کرد: کسی که برای سعادت و کمال امت تلاش کند جاودان و ماندگار است چون امت هویت جمعی را منتقل می‌کند. امسال در اربعین نوای سردار سلیمانی همه جا طنین‌انداز بود.

وی، سومین خصوصیت سردار سلیمانی را تصرف دل‌ها با گذشت و ایثار اعلام کرد و بیان داشت: تواضع، فروتنی، پرهیز از هرگونه حب و بغض شخصی توام با صبر فراوان از خصوصیات ایثارگر است و تاریخ نشان داده است که تمام تمدن‌ها به‌خاطر غرور و حرص از هم پاشیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سردار سلیمانی نشان داد که راه ایثار باز است، تصریح کرد: مسئولان باید تمام وقت جهت خدمت به مردم تلاش کنند و ایثار باید در همه حوزه‌ها تجلی یابد.

وی، ایثار اجتماعی و ایثار اقتصادی را نیاز امروز کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی که با مشکلات بسیار مواجه هستیم باید ایثار سرلوحه همه امور قرار گیرد. اگر ایثار تداوم نیابد منفعت‌طلبی گسترش یافته و مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه فرهنگ شهادت در جامعه تداوم دارد، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه پای کار بوده و همدل و همراه امور را به سرانجام می‌رساندند و اکنون نیز باید این همدلی و حمایت در حوزه‌های مختلف جاری شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.