ترفند عجیب سارقان برای سرقت از خانه های افراد سالمند | بیهوش شدن با غذای نذری

سالمندان احتیاط کنند؛

گیل نامه /     ۲ سارق حرفه‌ای که با ترفندهای مختلف پس از ورود به خانه افراد سالخورده و خوراندن داروی خواب آور اموالشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      چندی قبل پیرمردی با مراجعه به پلیس شهرری از سرقت خانه‌اش خبر داد و گفت: من تنها زندگی می‌کنم، دیروز برایمان غذای نذری آوردند من هم گرفتم و به خانه بردم، اما بعد از خوردن غذا بی‌هوش شدم. وقتی چند ساعت بعد به هوش آمدم وسایل خانه‌ام به سرقت رفته بود.

پس از این شکایت، تحقیقات آغاز شد اما سه شکایت مشابه دیگر نیز به پلیس رسید که در هر سه مورد سارقان با ترفندهای مختلف وارد خانه مالباختگان شده و اموالشان را پس از بی‌هوش کردن صاحبخانه سرقت کرده بودند، بنابراین فرضیه سریالی بودن سرقت‌ها قوت گرفت.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح ماجرا گفت: مرداد امسال در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در محدوده شهرری و ارسال پرونده به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان آن اداره قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و پس از حضور در محل مشخص شد سارقان به بهانه‌های مختلف و با شناسایی زنان و مردان سالخورده آنها را با خوراندن داروهای خواب آور بی‌هوش کرده و سپس با ورود به خانه هایشان اقدام به سرقت کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان و بازبینی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت هویت و مخفیگاه هر دو سارق در محدوده ری شناسایی شد، خاطرنشان کرد: روز یکشنبه پس از هماهنگی‌های لازم تیمی از مأموران به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق به دستگیری هردو متهم در مخفیگاهشان شدند، همچنین اموال مسروقه به ارزش ریالی ۲۰ میلیارد ریال نیز کشف و به همراه متهمان به پلیس آگاهی انتقال داده شد. فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان ۳۶ و ۴۰ ساله و دارای سوابق متعدد سرقت هستند، یادآور شد: پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اقرار به جرم خود به سه فقره سرقت مشابه دیگر در محدوده شهرری اعتراف کردند که تاکنون دو مالباخته شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شده‌اند و با تکمیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.