موزه نهضت‌جنگل راه‌اندازی می‌شود

تبدیل موزه رشت به موزه باستان‌شناسی گیلان؛

  گیل نامه /  معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از تبدیل موزه فعلی رشت به موزه باستان‌شناسی خبر داد و گفت: موزه نهضت جنگل در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   جهانی با بیان اینکه اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در رابطه با ایجاد موزه‌های جدید در استان و ساماندهی آنان اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده و در حال برنامه‌ریزی است اظهار داشت: پس از انجام مقدمات لازم موزه فعلی رشت به موزه باستان‌شناسی گیلان تبدیل می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه دو موزه در استان به عنوان موزه مردم‌شناسی و عشایر گیلان معرفی شده است گفت: موزه سرهنگ عضدی سیاهکل و کافه موزه مریان از جمله این موزه‌ها به شمار می‌روند از طرفی موزه ماسال حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جهانی با بیان اینکه موزه ماسال به عنوان موزه باستان‌شناسی گیلان در نظر گرفته شده است از پیشرفت فیزیکی موزه مردم‌شناسی شاندرمن که توسط بخش خصوصی در حال ساخت است خبر داد و تصریح کرد: موزه فعلی رشت نیز در حال مرمت و ساخت است تا بتوانیم کلاً دو طبقه آن را به موزه باستان‌شناسی استان گیلان تبدیل کنیم.

✍️مهسا یگانه پارسا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.