۴۰۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

گیل نامه /  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری بودن ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: بر اساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند واحدهای صنفی خاص تنها با اخذ مجوز ملزم به آغاز فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  محمدرضا نقی‌پور ، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند که از دیروز به صورت همزمان در سراسر کشور و استان گیلان آغاز شده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر چیزی حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که روزانه چه تعداد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص می‌شوند عنوان کرد: طبق آمارها هر روز چند ده‌ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های گیلان بستری شده از آن طرف به همین میزان نیز افرادی بهبود یافته و مرخص می‌شوند.

نقی‌پور با بیان اینکه وزارت بهداشت رسیدن به یکسری اهداف مشخص در خلال اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را مدنظر قرار داده تصریح کرد: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و بهتر شدن شاخص‌های بهداشتی از جمله این اهداف محسوب می‌شوند که در صورت محقق شدن آن‌ها اجرای پلکانی طرح‌های فاصله‌گذاری استمرار پیدا می‌کند.

وی ارزیابی نتایج به دست آمده پس از اجرای طرح‌هایی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر پس از شروع به کار برخی از صنوفی که از لحاظ انتشار عفونت کم خطر محسوب می‌شوند شاهد نتایج سوء باشیم بدون شک طرح‌هایی مانند فاصله‌گذاری هوشمند ادامه پیدا نمی‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی و اجازه مشروط به آن‌ها برای شروع فعالیتشان را مورد توجه قرار داد و گفت: رعایت فواصل توسط افراد، اقدامات حفاظت فردی، تضمین سلامت مراجعه کنندگان و خدمت دهندگان از مواردی است که واحدهای صنفی باید به آن توجه کنند.

نقی‌پور با تأکید بر اینکه برای هر واحد صنفی یک دستورالعمل و پروتکل بهداشتی ویژه همان رسته شغلی تدوین و ابلاغ می‌شود اظهار داشت: دارندگان مشاغل کم‌خطر که دارای ریسک پائین‌تری از حیث شیوع ویروس کرونا هستند باید ضمن مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت مجوز اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.