۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد در گیلان آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه گیلان خبرداد؛

گیل نامه /  یزدانی گفت: امسال به همت ستاد دیه و با کمک خیرین تاکنون ۲۲۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در گیلان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  علیرضا یزدانی” در سخنرانی پیش از خطبه های امروز(جمعه، ۱۸مهر) نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) رشت، اظهار کرد: زمانی که ستاد دیه آغاز به فعالیت کرد یک هزار و ۲۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های گیلان حضور داشتند اما با فعالیت این ستاد و کمک خیرین اکنون ۴۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های گیلان به سر می برند.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان اعلام کرد: سال گذشته۴۱۱ زندانی جرایم غیرعمد با بدهکاری ۱۷۵ میلیارد تومان در گیلان به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: این تعداد زندانیان با کمک خیرین و اخذ گذشت از سوی طلبکاران و شاکیان آزاد شدند.

یزدانی خاطرنشان کرد: ۶۳ میلیاد تومان از مبلغ بدهکاری زندانیان جرایم غیرعمد به صورت گذشت طلبکاران تسویه شده است.

وی با بیان اینکه در حال فرهنگ سازی برای افزایش گذشت در خصوص زندانیان جرایم غیرعمد هستیم گفت: در سال گذشته ۳۶ درصد و امسال ۵۵ درصد از زندانیان جرایم غیرعمد به صورت گذشت شاکیان آزاد شدند.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین گیلان اذعان کرد: امسال به همت ستاد دیه و با کمک خیرین تاکنون ۲۲۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در گیلان آزاد شدند.

وی در ادامه از راه اندازی پویش “سفینه النجاه” خبر داد و گفت: از اربعین آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

یزدانی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار گیلانی در ایام اربعین به کربلا مشرف شدند و هر یک میانگین یک میلیون تومان هزینه کردند.

وی گفت: اگر این عزیزان به دلیل کرونا موفق به حضور در زیارت اربعین نشدند یک سوم هزینه سفر سال گذشته خود را به آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دهند، هیچ زندانی جرم غیر عمد در گیلان نخواهیم داشت.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان تاکید کرد: هیچ حسنه ای بالاتر از امیدوار کردن فردی به ادامه زندگی نیست.

یزدانی خاطرنشان کرد: مردم گیلان می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ به نام ستاد دیه گیلان در جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.