۱۵۰۰ قلم شی باستانی در گیلان ساماندهی و مرمت شد

گیل نامه /    ۱۵۰۰ قلم شی باستانی در گیلان ساماندهی و مرمت شد. شهرود امیر انتخابی با اعلام این خبر گفت : به منظور حفاظت از اشیا باستانی موزه رشت قراردادی با موضوع ساماندهی ۱۵۰۰ قلم از اموال منقول تاریخی- فرهنگی اشیا موزه باستان شناسی رشت منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت:ساماندهی تعداد ۱۵۰۰ قلم شی از مفاد قرارداد می باشد که شامل مستند نگاری، تفکیک، طبقه بندی، کارشناسی اموال، الصاق برچسب ، شماره گذاری اموال فرهنگی- تاریخی، تهیه عکس و شناسنامه عمومی در خصوص مشخصات ظاهری کاربردی و قدمت آثار بوده که انجام گرفت است.

امیر انتخابی افزود: این عملیات که زیر نظر اداره کل موزه‌ها و اموال فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور و معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان گیلان انجام گرفته؛ پس از مستند نگاری لیست اشیا در فرم های سه برگی و دفاتر و سپس در نرم افزار جام ثبت گردید.

 

شایان ذکر است که کلیه اطلاعات مربوط به این مستند نگاری در موزه رشت ثبت و ضبط گردیده است و علاقه مندان و دانشجویان می توانند به منظور بهره برداری با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی به این اطلاعات دسترسی یابند.

 

روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.