به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /رشت به خاطر داشتن تنوع زیاد گیاهی، بهره مندی از محصولات دریایی و نیز سابقه تاریخی کهن از پیشینه تاریخی کم نظیری برخوردار است و بیش از ۱۷۰ نوع غذای محلی در رشت تهیه می شود.
اصلی ترین مزیت حضور در شبکه شهرهای خلاق را میتوان در افزایش آگاهی جهانی دانست و اگر این آگاهی در مسیر درست هدایت شود، در نهایت میتواند به افزایش سرمایه گذاری بر ویژگی منحصر به فرد این شهرها، استفاده بهینه از سرمایه انسانی، رونق گردشگری و افزایش شمار گردشگران بین المللی و در نهایت رونق اقتصادی و فرهنگی این شهر بیانجامد.
گردشگری خوراک میتواند یک ابزار کلیدی در توسعه تصویر مثبت یک شهر یا کشور در سطح بین المللی باشد و از آنجایی که خوراک و یک فرهنگ محلی مظهر و بیان کننده ویژگیها و شخصیت آن است میتواند به ابزاری برای ساخت برند گردشگری خوراک در مقاصد تبدیل شود.