کمبود اعتبارات طرح تحول سلامت

گیل نامه / نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان اعلام کرد: فقط ۱۰درصد از درآمد هدفمندی به طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران گفت: مجلس شورای اسلامی برای تامین منابع پایدار طرح تحول سلامت ۱۰درصد از درآمد هدفمندی و یک درصد از محل ارزش افزوده و مالیات عوامل آسیب زا همچون کالاهای دخانی و عروسکهای وارداتی را به حوزه سلامت اختصاص داد.
محمدحسین قربانی افزود: قدم نخست در سلامت محوری، گسترش سلامت به مناطق مختلف کشور و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز استان ها و شهرستان های کشور است.
وی مهمترین اقدام در بهبود زیرساخت های سلامت را ارائه پیوست سلامت و آموزش به افراد دانست و گفت:این کار می تواند نقش پیشگیرانه در حوزه درمان داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به اصلاح ساختار بودجه خاطر نشان کرد: ۱۴میلیارد دلار ارز ۴هزار و ۲۰۰تومانی برای تامین کالاهای اساسی همچون دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار دولت قرار گرفت که با توجه به ضعف های دولت و وجود رانت و وجود نداشتن نظارت کافی دولت نتوانست از آن بهره کافی ببرد.
نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در خانه ملت با بیان اینکه ۹۷درصد از داروی مورد نیاز کشور با ۵۵۰میلیارد تومان هزینه در داخل تولید می شود افزود: ۳درصد باقی مانده از نیاز دارویی کشور با یک و چهار دهم میلیارد دلار هزینه با رانت وارد می شود.
محمدحسین قربانی در ادامه سیر نزولی نرخ طلا و ارز را نتیجه کنترل دولت دانست و گفت: دولت ساختاری را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است که امیدواریم تا هفته آینده به اطلاع مردم برسد.
وی با اشاره به وجود مافیا در بازار برنج و تکذیب واردات این محصول در فصل درو افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از شالیکاران به مدت ۴ماه از شهریور تا آذر هر سال واردات برنج را ممنوع می کند.
نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به درآمد ۹هزار میلیارد تومانی دولت از محل افزایش بهای بنزین گفت: دولت می توانست با اعمال مالیات بر دخانیات ۲۳هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند که با توجه به وجود مافیا نه دولت نه مجلس شورای اسلامی نتوانستند این امر را محقق کنند.
محمد حسین قربانی در ادامه گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران علت کم آبی شالیزارهای حوزه انتخابیه خود را قرار گرفتن در پایین دست کانال های آبخور سفیدرود دانست و از دهیاران و مردم خواست با همکاری یکدیگر و لایروبی آب بندانها و انهار آب زراعی مورد نیاز خود را تامین کنند.
وی به سایت آبرسانی شهید خوش سیرت در کیسوم آستانه اشرفیه به عنوان بزرگ ترین سایت آب روستایی گیلان گفت:ضعف مدیریت و فرسودگی زیرساختها عامل اصلی بروز مشکلات در تامین آب آشامیدنی در شرق گیلان است.
نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر حضور بیشتر بخش خصوصی برای رونق صنعت گردشگری در آستانه اشرفیه تاکید کرد و افزود: باید زمینه حضور موثر و رقابت پذیر بخش خصوصی در این زمینه فراهم شود.
محمدحسین قربانی در پایان در پاسخ به سوال مجری گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران در خصوص انباشت زباله در یکی از پارک های این شهرستان، مشکل پسماند را معضل اصلی کشور و گیلان اعلام کرد.

صداوسیما

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.