کراس اوور Beijing X55 در خیابان های تهران، خودرو جدید وارداتی دیار خودرو

گیل نامه /    خودروی کراس اوور Beijing X55 در خیابان‌های تهران دیده شده است. این خودرو در آخرین نمایشگاه خودرویی در شانگهای در غرفه BAIC به نمایش گذاشته شده بود و از نظر طراحی، موتور و امکانات در جمله بهترین محصولات تازه وارد چینی در بازار ایران قرار خواهد گرفت. نسخه ای از این خودرو با نام X55 به عنوان اولین خودروی وارداتی با شتاب کمتر از ۸ ثانیه توسط دیارخودرو به بازار عرضه خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /     این خودرو از برند معتبر BAIC چین است و با نشان Beijing در زمره خودروهای سایز متوسط جای می‌گیرد. با استفاده از پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو که در مرکز تحقیق و توسعه آخن آلمان شرکت BAIC توسعه یافته است، این خودرو حداکثر توان ۱۸۵ اسب بخار را تولید می‌کند و با گیربکس ۷ سرعته، قادر است خودروی ۴٫۶ متری خود را در حدود ۷٫۸۴ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

X55دیارخودرو به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای صفرکیلومتر و تازه وارد بازار ایران، از نظر قدرت موتور و نیز امکانات و تکنولوژی، جزء بهترین خودروهای بازار ایران خواهد بود.

برای بهتر فهمیدن ابعاد X55 دیارخودرو، باید بدانید که طول آن در محدوده تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو (نزدیک‌تر به ابعاد تیگو ۸ پرو) قرار دارد و حدود ۱۰ سانتیمتر طولانی‌تر از چانگان UNI-T و CS55 Plus است که به عنوان رقبای نزدیک‌تر آن شناخته می‌شوند. با این وضع، X55 دیارخودرو جایگاه جدیدی را در بازار ایران پیدا کرده است که بزرگتر از خودروهای کراس اوور متوسط و بزرگ چینی است.

ابعاد این خودرو به طور نسبی شبیه هیوندای توسان است و برای حمل ۵ نفر، ظرفیت بار ۳۵۰ لیتری را دارد.

نمای عقب کراس اوور Beijing X55

امکانات و تجهیزات بجینگ X55 دیارخودرو

در کابین X55 دیارخودرو، نمی‌توانید با الگوهای کپی شده از برندهای غیر چینی و طراحی تکراری مانند خودروهای رقیبش مواجه شوید. دریچه‌های هوای جانبی سیستم تهویه مطبوع دارای طرحی بومرنگ مانند هستند و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای اطلاعات رانندگی در پشت فرمان و یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی در قسمت وسط کنسول وجود دارد. طراحی صندلی‌ها به صورت یکپارچه و اسپرت است و نرمی آن‌ها بهبود یافته تا شرایط راحتی برای سرنشینان را فراهم کند و راننده می‌تواند صندلی خود را به صورت برقی و در ۶ جهت تنظیم کند، از جمله کمرگیری. همچنین سرنشین جلو نیز می‌تواند صندلی خود را به صورت برقی و در ۴ جهت تنظیم کند. هردو صندلی جلو دارای سیستم گرم کن و سردکن هستند. متریال و طراحی روی درها، با نورپردازی، برای تکمیل فضای کابین زیباتر شده است و قسمتی از کنسول با طراحی ظاهری رباتیک، با تغییر نور، سعی در القای حس زنده‌بودن خودرو و ارتباط با سرنشینان دارد. همچنین اهرم تعویض دنده به سبک جت های جنگنده و همچنین کلید‌های ترمز پارک برقی، اتوهلد و … بین دو صندلی در کنار دو جالیوانی قرار دارد.

مشخصات فنی بجینگ X55 دیارخودرو

در قلب X55 دیارخودرو، از پیشرانه اختصاصی بایک با کد A156T2H استفاده شده است که در مرکز تحقیق و توسعه اختصاصی این شرکت در آخن آلمان طراحی و توسعه یافته است. حداکثر توان این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با تزریق سوخت مستقیم ۱۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به ۳۰۵ نیوتون متر می‌رسد. در حالی که کراس اوورهای هم‌طراز این خودرو با پیشرانه‌های روی مرز ۲۰۰ اسب بخار، حداکثر گشتاور حدود ۲۸۰ نیوتون متری دارند. این پیشرانه، که در زمره ۱۰ موتور برتر چین نیز قرار دارد، گشتاور به مراتب بهتری از رقبا ارائه می‌دهد و در نتیجه شتاب صفر تا صدکیلومتر این کراس‌اوور با وزن ۱.۶ تن به حدود ۷.۸ ثانیه می‌رساند. انتقال قدرت در X55 دیارخودرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته به محور جلو صورت می‌گیرد و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب از نوع مستقل چنداتصاله است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.