کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای گیلان/ آخر هفته برف و باران داریم

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

گیل نامه / مدیرکل هواشناسی گیلان، از نفوذ یامانه بارشی و سرد به استان خبر داد و گفت: بارندگی، وزش باد و کاهش متوسط دمای پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی فردا تا جمعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آسمان گیلان امروز کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد است، اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان به ترتیب مربوط به اسب وونی با صفر درجه سلسیوس و صومعه سرا با ۱۱.۵ درجه سلسیوس است.

وی از نفوذ یامانه بارشی و سرد به استان خبر داد و افزود: براساس نقشه های هواشناسی گذر یک سامانه کم فشار مدیترانه ای و نفوذ یک سامانه پرفشار سرد را طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در استان گیلان شاهد هستیم که سبب بارش باران در جلگه و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان بارندگی، وزش باد و کاهش متوسط دمای پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس را از جمله پدیده های جوی مورد انتظار دانست و تصریح کرد: شرایط جوی استان به تدریج از عصر چهارشنبه بارانی می شود که از اواخر وقت چهارشنبه، بارش در ارتفاعات به برف تبدیل خواهد شد.

دادرس عنوان کرد: شدت بارش ها(باران و برف) با نفوذ سامانه پرفشار از عصر پنجشنبه زیاد خواهد شد که بیشترین مقادیر بارندگی مربوط به سواحل مرکزی و شرقی استان می باشد. به سبب کاهش دما، شرایط برای بارش برف در ارتفاعات و دامنه های پایین تر هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت پنجشنبه تا جمعه، شرایط برای بارش مخلوط باران و برف و احتمال بارش خفیف برف در برخی مناطق همجوار کوهستان و غیر ساحلی نیز وجود دارد، گفت: دریا نیز به تدریج از ظهر پنجشنبه تا جمعه طوفانی خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.