کاهش دما تا ۱۵ درجه و احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها در گیلان

گیل نامه / سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و شب فردا (یکشنبه) تا دوشنبه شب کاهش دما بین پنج تا ۱۵ درجه ، بارندگی و احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها در استان پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  مازیار غلامی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار سامانه کم فشار در منطقه است؛  اما از بعدظهر یکشنبه؛  با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی و همراهی آن با ناپایداری تراز میانی جو، شرایط برای بارندگی ، وزش باد ( بعضی نقاط شدید) ، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف تا دوشنبه مهیاست.

وی افزود: براساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز یکشنبه کمی تا نیمه ابری ، به تدریج ابری و مه آلود طی بعدظهر و شب بارندگی و وزش باد ( بعضی نقاط شدید) ، کاهش نسبی دما و  اواخر وقت ارتفاعات بارش برف  و برای دوشنبه آسمانی ابری و مه آلود ، کاهش دما ، بارندگی و وزش باد، بعضی نقاط شدید ، ارتفاعات بارش برف و اواخر وقت کاهش ناپایداری پیش بینی می شود.

وی بیشترین و کمترین دمای هوای استان را طی شبانه روز گذشته مربوط به رودبار با ۱۹ درجه سانتی گراد و دیلمان با یک درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.

غلامی گفت:  بیشترین و کمترین دمای هوای رشت نیز طی شبانه  روز گذشته ۱۸ و هفت درجه سانتی گراد بالای صفر ثبت شده است.

سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان  تصریح کرد: طی مدت فعالیت این سامانه بارشی؛ آبگرفتگی احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها  و مسیل ها ، بارش برف در نواحی کوهستانی و مه آلود بودن هوا دور از انتظار نیست؛ از این رو ، توصیه می شود تا رانندگان در چنین شرایط جوی  بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.