چهاردهمین جلسه کمیته منابع و مصارف سال آبی جاری برگزار شد

گیل نامه / چهاردهمین جلسه کمیته منابع و مصارف ( سازگاری با کم آبی) سال آبی ۹۸-۱۳۹۷ با حضور نمایندگانی از ادارات ، نهادها و سازمان های مربوطه عضو این کمیته در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان برگزار شد.

      به گزارش گیل نامه /  در این جلسه محورهایی همچون ؛  برنامه سازگاری با کم‌آبی استان ، وضعیت بیلان سال آبی جاری تاکنون ، بررسی گزارش پیش‌بینی وضعیت بارش استان و حوضه آبریز ، بررسی تقویم زراعی و درصد پیشرفت کشت در مناطق مختلف گیلان ، بررسی نیاز آبی استخرهای پرورش ماهی و ارائه گزارشی در خصوص دستاوردهای جدید مؤسسه تحقیقات برنج کشور مورد تبادل نظر و بحث کارشناسی قرار گرفت.

      گفتنی است در این جلسه مومنی مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سد سفیدرود یک میلیارد و هفتاد و پنج ملیون متر مکعب است گفت : این در حالی است که این عدد در سال گذشته و در همین تاریخ ، ۸۵۶ میلیون متر مکعب را نشان می داد.مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت با اشاره به اینکه خروجی فعلی سد سفیدرود نیز ۳۶۸ متر مکعب بر ثانیه است ، گفت : تا این لحظه ۷۳۶ میلیون متر مکعب کل آب تحویلی و آبگذاری ما در داخل کانال های آبیاری جهت مصرف زارعین بوده است.

     در چهاردهمین جلسه کمیته منابع و مصارف،  نماینده جهاد کشاورزی استان نیز گفت : تا کنون ۸۷ درصد از اراضی شالیکاری بصورت میانگین ، یعنی ۹۲ درصد خارج از شبکه و ۸۳ درصد در داخل شبکه نشاء شده اند و مشکلی از نظر زراعی ندارند .

     نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان نیز طی ارائه گزارشی گفت : مجموع ۸۶۲ میلی متر بارش از ابتدای سال زراعی جاری در گیلان رشد ۲۱ درصدی بارش ها را در استان ما نشان می دهد و طی دو هفته آینده نیز بارش های شاخصی رخ نخواهد داد.

آب منطقه ای

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.