پیام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی

گیل نامه /  عباس علیزاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان طی پیامی ۲۹ بهمن ماه، روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  متن این پیام به شرح زیر است :  

بسم الله الرحمن الرحیم

 اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده، با کمترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی است. کارآفرینی نیز به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی است. از این رو جامعه‌ای که در بسترکارآفرینی حرکت می‌کند، جامعه‌ای زنده، پویا و فعال است و می‌تواندش همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت‌سر بگذارد.

رهبر معظم انقلاب نخستین بار در شهریور ۱۳۸۹ در جمع کارآفرینان کشور به تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش آن در اقتصاد مقاوم و پویا اشاره فرمودند. در سیاست ‌های کلی اقتصاد مقاومتی،کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب اقتصادی است.تامین شرایط و فعال‌سازی امکانات و منابع مالی و سرمایه‌ های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی تاکید شده است. همچنین این بند به حداکثر رساندن مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تاکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم‌‌درآمد و متوسط از جمله مزیت های اقتصاد مقاومتی است. بنابراین استفاده از ظرفیت‌های لازم در راستای حمایت از تولید و توسعه فعالیت‌های تولیدی از طریق فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی فراهم شده است و باید از این ظرفیت‌ها در جهت حمایت از تولید بهره گرفت.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی  به همه کارآفرینان،تولیدکنندگان،تعاونگران و خاصه جامعه کار و تلاش استان امیدوارم با ترویج فرهنگ کارآفرینی و هم افزایی توانمندی های کارآفرینان و حمایت عملی از ایشان، بتوانیم در این مسیرکه قطعاً موجب عزت، افتخارآفرینی و شکوفایی توان و استعدادهای داخلی کشور خواهد شد، با گامهایی استوار حرکت نمائیم.

 امید است با تکیه بر فناوری و توسعه کارآفرینی و با اتکا بر توان جوانان کشور، توسعه روزافزون ایران اسلامی را شاهد باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.