پارک علم و فناوری از عوامل اساسی برای توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی در کشور است

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان :

گیل نامه / مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت :پارک های علم و فناوری ودانشگاه ها نقش مهمی در نوآوری ، خلاقیت و آموزش افراد مستعد و توسعه اقتصاد دانش بنیان دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / به مناسبت هفته کارآفرینی وبیناری با عنوان نقش پارک های علم و فناوری در اکوسیستم کارآفرینی کشور با حضور عباس علیزاده مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان برگزار شد.

علیزاده با اشاره به اهمیت پارک های علمی و فناوری گفت: امروزه پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهمترین سازمان های کاربردی، حجم وسیعی از آموزش در کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص داده اند که یکی از عوامل اساسی برای توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی به شمار می روند.

وی تصریح کرد: کارآفرینان به واسطه پارک ها و مراکز رشد، می توانند از قابلیت‌ها و امکانات موجود بهره‌مند شوند.

علیزاده با تاکید بر ضرورت وجود مراکز رشد و فناوری و توسعه هرچه سریعتر کارآفرینی در کشور، افزود: از این طریق زمینه ایجاد و توسعه شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان، افزایش توانمندی های کارآفرینان و تسریع در بهره برداری از فناوری ها فراهم می شود.

وی با بیان اینکه  پارک های علم و فناوری ودانشگاه ها نقش مهمی در نوآوری ، خلاقیت و آموزش افراد مستعد و توسعه اقتصاد دانش بنیان دارند تصریح کرد: ارتباط مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی (نهادهای کارآفرینی) و پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها به عنوان پل ارتباطی دانش و صنعت منجر به تولید علم و تجاری سازی فناوری های پیشرفته می شود.

علیزاده اضافه کرد: یکی از مجوز های مهم اداره کل در حوزه کارآفرینی  مراکزشتابدهنده  است که ارتباط زیادی با استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان دارد.

وی مواردی نظیر کمک به کوتاه کردن روند راه اندازی و توسعه ی کسب و کارهای نوپا برای مدت محدود،کمک به بالا بردن کیفیت محصولات ، توانمند سازی کسب و کارهای نوپا(استارت آپ ها پذیرفته شده) را برخی از فعالیت های مهم شتاب دهنده ها عنوان کرد.

علیزاده با اشاره به ۴۰ نهاد کارآفرینی فعال در استان از آمادگی اداره کل برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: اداره کل با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان و  همچنین با حمایت های تسهیلاتی بخش تعاون؛ آماده حمایت و خدمت رسانی از متقاضیان تاسیس تعانی ها بخصوص تعاونی های دانش بنیان و تعاونی‌های فراگیر، شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان استان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.