هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و برف در گیلان

همراه با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای دمای هوا؛

گیل‌نامه /  بر اساس پیش بینی صورت گرفته شاهد بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید / خیلی شدید)، کاهش دما (به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان) خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل‌نامه /  اداره کل هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ سامانه بارشی و سرد/ بارندگی و بارش برف و وزش باد (گاهی شدید و خیلی شدید) از روز چهارشنبه خبر داد.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته شاهد بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید / خیلی شدید)، کاهش دما (به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان)، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف(بعضی نقاط شدید)، عصر و شب چهارشنبه تا جمعه برخی نقاط جلگه ای مخلوط برف و باران و بارش برف، مه آلود بودن هوا و یخبندان خواهیم بود.ش

با این وضعیت جوی آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‎ها، لغزش و رانش، کاهش دید و لغزندگی، جاده ها، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به سازه ها وجود دارد.

همچنین با توجه به کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف روبی به بخش های مختلف کشاورزی (مرغداری ها، گلخانه ها، باغات مرکبات، کیوی و ..) توصیه شده و تمهیدات لازم را بعمل آورند.

احتیاط در تردد جاده ای و عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه ها، … و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی و مدیریت مصرف سوخت و انرژی با توجه به کاهش محسوس دما و رانندگانی که طی بازه مذکور قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر را دارند، نسبت به تجهیزخودرو به به امکانات ایمنی (زنجیر چرخ … ) اقدام نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.