هزار میلیارد تومان سهم گیلان در تسهیلات کرونا

گیل نامه / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت : سهم گیلان از تسهیلات تخصیصی به واحدهای حقیقی و حقوقی آسیب دیده از کرونا هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  گیل نامه  / مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گیلان در گفتگوی خبر ساعت ۲۰ شبکه باران گفت : دولت به واحدهای آسیب دیده از کرونا در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داد که سهم گیلان از این میزان هزار و ۱۲۰ میلیاد تومان است.
  • عباس علیزاده با اشاره به رسته های ۱۴ گانه دریافت تسهیلات حمایتی افزود : تاکنون ۴ هزار و ۵۹۵ تقاضا با اشتغال ۱۱ هزار و ۸۳۸ نفر برای دریافت تسهیلات حمایتی در گیلان ثبت شده است.
  • وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات درخواستی تاکنون در گیلان ۱۳۵ میلیارد تومان است گفت : تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان از این میزان به متقاضیان پرداخت شده است.
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود : متقاضیان دریافت تسهیلات، پس از ۱۵ روز از زمان ثبت نام در سامانه کارا و دریافت کد رهگیری و مجوز ، به ۱۷ بانک و موسسه مالی عامل در استان معرفی می شوند.
  • عباس علیزاده افزود : مشاغل راه و شهرسازی با ثبت ۳ هزار و ۶۴۲ مورد و پس از آن  مشاغل مرتبط با سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با ۵۴۲ فقره ثبت تقاضا، بیشترین آمار مربوط به تقاضای دریافت تسهیلات کرونا را به خود اختصاص داده اند.
  • وی اضافه کرد : برای هر شغل رسمی و بیمه ایی آسیب دیده از کرونا که مکلف به تعطیلی واحد بوده اند ۱۶ میلیون تومان ، به ازای هر نفر در واحدهای رسمی و بیمه ایی که اختیاری تعطیل شدند ۱۲ میلیون تومان و به ازای هر آسیب دیده خویش فرما مانند رانندگان ۶ میلیون تومان و برای شغل های غیر رسمی و بدون بیمه ۸ میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است.
  • عباس علیزاده گفت : بازپرداخت این تسهیلات  ۲۴ ماه با دوره تنفس سه ماهه است که از مهر امسال آغاز می شود.
  • وی با اشاره به شروط هشت گانه دولت در پرداخت این تسهیلات افزود : ۳ شرط اصلی شامل عدم تعدیل نیروی کار، عدم دریافت بیمه بیکاری و عقد قرارداد با نیروی کار بر اساس متوسط نیروی کار آبان، آذر و دی ماه ۹۸ و تعهد حفظ آن حداقل تا پایان ۹۹ برای تسهیل در دریافت تسهیلات این طرح حذف شد.
  • مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه افزود: دستفروشان و کارگرانی که شامل رسته های چهارده گانه بوده و از طرف دستگاه اجرایی مربوطه مورد تایید قرار بگیرند نیز مشمول دریافت تسهیلات مرحله دوم ، افراد بدون بیمه ، می شوند.
  • عباس علیزاده در پایان خاطر نشان کرد: تلاش جمعی استان بر این است که با کمک دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی اعم از اتاق اصناف ، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون این اعتبارات به نحو مناسب جذب شود و چنانچه این اعتبارات توسط استان گیلان جذب نشود به سایر استان ها تخصیص می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.