هدایت تحصیلی بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم در گیلان

گیلنامه:مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای هدایت تحصیلی برای بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم در استان خبر داد.

به گزارش گیلنامه به نقل از ایسنا، نادر جهان آرای اظهار کرد: هدایت تحصیلی با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان، برای بهترین انتخاب به صورت آگاهانه و آزادانه در مسیر زندگی و در راستای تضمین آینده شغلی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه امسال ۳۰ هزار و ۱۴۱ دانش‌آموز پایه نهم مشمول خدمات هدایت تحصیلی شده‌اند، افزود: دانش‌آموزان در فرم‌های هدایت تحصیلی، اولویت‌های مورد علاقه خود را انتخاب و دانش‌آموزانی که حدنصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند، می‌توانند در رشته دلخواه ثبت نام شوند.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند هدایت تحصیلی‌های شماره ۶ و ۷ در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که فرم شماره ۶ توصیه‌ای است.

جهان آرای گفت: دانش‌آموزان بر اساس فرم شماره ۶ در زمینه آزمون‌های مشاوره‌ای (۳۰ امتیاز)، نظر والدین (۵ امتیاز)، نظر دانش‌آموزان (۱۰ امتیاز)، دبیران و بررسی‌های مشاوره‌ای (هر کدام ۱۰ امتیاز)، عملکرد تحصیلی ( ۳۵ امتیاز) در راستای توانمندی‌ها، علایق و آمادگی تحصیلی خود و همچنین در رقابت با دیگر دانش‌آموزان امتیاز بندی می‌شوند، عملکرد تحصیلی و نمره ورقه خرداد پایه‌های هفتم، هشتم و نهم ملاک عملکرد تحصیلی آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نقش مهم مشاوران در کمک به انتخاب رشته مناسب دانش‌آموزان، تصریح کرد: در طول سال تحصیلی، در دوره اول متوسطه برای هر ۱۵ نفر یک ساعت مشاوره انجام می‌شود و ۲۷۰ مشاور در استان گیلان با بررسی کلیه فعالیت‌های دانش‌آموزان در طول سال‌های تحصیلی، نظر تخصصی خود را به اولیا و دانش‌آموزان برای انتخاب رشته مناسب ارائه می‌دهند.

وی یادآورشد: امسال حداقل نمره دروس با هر رشته تحصیلی مشخص شده که شرط لازم ورود به رشته تحصیلی است و دانش‌آموزان با توانایی علمی بالاتر و ظرفیت جذب مدارس هر منطقه می‌توانند در رشته‌های مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

جهان آرای ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، آموزش و پرورش موظف شده تا ۴۸ درصد از ظرفیت تحصیلی خود را به رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای اختصاص دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.