نیسان ژاپن، بخت اول حضور در قطب سوم خودروسازی ایران

گیل نامه /    دکتر مهدوی موضوع معافیت‌های مالیاتی را پیش کشید و گفت: با اتخاذ این تصمیم، قدرت خرید طبقات کم‌درآمد بالا خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

۲۹ تیر ۱۳۵۳؛ احتیاجات ضروری مردم در صورت کمبود، از خارج وارد می‌شود

تصمیمات مهم اقتصادی دولت میلیاردها ریال از درآمد دولت را به افراد جامعه و به‌خصوص به طبقات متوسط و پایین انتقال می‌دهد و در عین حال که به بهبود زندگی مردم و توزیع عادلانه‌تر درآمدها می‌انجامد، رشد سریع اقتصادی ایران را نه‌تنها کند نخواهد کرد، بلکه بر آهنگ آن نیز می‌افزاید:

دکتر فریدون مهدوی، وزیر بازرگانی چارچوب سیاست دولت را در اجرای اوامر شاهنشاه آریامهر در جهت بهبود زندگی و رفاه مردم تشریح می‌کرد، افزود: رهبر ایران همواره در کنار هر تغییر و تحول اجتماعی توجه خاص به رفاه اجتماعی و موضوع توزیع عادلانه‌تر درآمد مبذول می‌فرمایند.

دکتر مهدوی موضوع معافیت‌های مالیاتی را پیش کشید و گفت: با اتخاذ این تصمیم، قدرت خرید طبقات کم‌درآمد بالا خواهد رفت.

وی درخصوص تشکیل صندوق حمایت مصرف‌کننده گفت: با تشکیل این صندوق، دولت، مردم را در برابر نوسانات قیمت کالاهای پرمصرف و موردنیاز حفظ می‌کند.

در این صندوق تهیه و تامین و تثبیت قیمت گوشت، نان، قند و شکر، روغن نباتی و برنج متمرکز می‌شود و سعی خواهد شد از افزایش غیرمعقول قیمت این کالاها جلوگیری شود و چنانچه تفاوتی با قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان باشد، هزینه اضافی از موجودی صندوق تامین گردد. به عبارتی دیگر دولت همچنانکه در مورد گوشت و گندم تاکنون عمل کرده است، گران‌تر می‌خرد و ارزان‌تر به مردم می‌فروشد.

به این ترتیب، دولت میلیاردها تومان از درآمد خود را مستقیما به مردم منتقل خواهد کرد.

۲۹ تیر ۱۳۹۳؛ توانایی واگذاری سالانه بیش از ۶ میلیون سیم‌کارت ازسوی اپراتور دوم

ارکوت ارکوت (Erkut Erkut) مدیر بخش تجاری شرکت ترک‌سل برنده مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه بیش از ۵ سال است که برای اجرای مقدمات حضور این شرکت به ایران سفر می‌کند، اما با وجود اعلام برنده شدن این شرکت در مناقصه اپراتور دوم قرارداد میان این شرکت و دولت ایران به امضا نرسیده است.

ارکوت هرچند گلایه خود را از بوروکراسی حاکم بر فضای اداری ایران پنهان نمی‌کند، اما در مقابل به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی پیش از حضور روندی آگاهی داشته است. وی می‌گوید ما توانایی واگذاری سیم‌کارت را به هر اندازه حتی بیش از سالانه ۶ میلیون را داریم، اما نکته مهم این است که بالاخره چه زمانی مذاکرات به مراحل نهایی می‌رسد.

وی افزود: فرآیند شکل‌گیری قرارداد اپراتور دوم روند بسیار کندی داشته و زمان زیادی صرف آن شده است. مشکل اصلی ما در حال حاضر همین طولانی شدن مذاکرات و مقدمات امضای قرارداد است در ترکیه به ۱۲ میلیون متقاضی خدمات تلفن همراه ارائه کردیم و همین‌طور در برخی کشورهای دیگر اما در ایران «پروسه» امضای قرارداد و مقدمات بیشتر طول کشید.

۲۹ تیر ۱۳۹۳؛ نیسان ژاپن، بخت اول حضور در قطب سوم خودروسازی ایران

اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: تصمیم آقای رئیس‌جمهور در مورد تشکیل قطب سوم خودروسازی بسیار جدی بوده و نظرشان این است که خودروسازان در یک فضای کاملا رقابتی کار کنند تا کیفیت براساس رقابت اصلاح شود و همچنین قیمت نیز کاهش یابد. درواقع نظر آقای رئیس‌جمهور این است که غیر از دو خودروساز بزرگ فعلی، یک خودروسازی دیگر نیز راه‌اندازی شود تا بتواند هم در بعد صادرات و هم در بعد تامین نیاز داخل، فعالیت کند. ما مکان تاسیس قطب سوم را نیز در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم با گرایش صادراتی، خودروسازی نیرومند را ایجاد کنیم.

وی افزود: اصلا قرار نیست دولت خودش «قطب سوم» را راه بیندازد، این قطب سوم توسط بخش خصوصی راه خواهد افتاد.

ترکان ادامه داد: با چند فعال بخش خصوصی صحبت کرده‌ایم و هر کدام قرار است با خودروسازان مدنظر خود مذاکرات لازم را انجام داده و ماحصل آن را به اطلاع دولت برسانند. دولت نیز به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت خواهد داد و حمایت‌های لازم نیز از آن صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد: ما از بخش خصوصی خواسته‌ایم با خودروسازان اروپایی و آسیایی مذاکره‌ کنند که در این بین می توان به خودروسازان چینی و همچنین شرکت‌هایی مانند نیسان موتور ژاپن و کیاموتورز کره اشاره کرد.

اقتصاد نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.