نیاز خونی بیمارستان های گیلان

گیل نامه / مدیرکل انتقال خون گیلان از نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان به همه گروه‌ های خونی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / مدیرکل انتقال خون  گیلان امروز گفت : در همه مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های علمی رعایت شده و خون گیری و پخش فرآورده‌های خونی همچون گذشته در شرایط کاملا استریل انجام می‌شود و مردم در این باره نگران نباشند.
دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق با بیان اینکه تمامی تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در فرآیند اهدای خون یک بار مصرف، استریل و استاندارد است، افزود : از افراد دارای علائم سرماخوردگی همانند عطسه، سرفه و تب درخواست می‌شود حداقل یک ماه پس از بهبودی کامل به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا ، مراجعه اهدا کنندگان کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر به همه فرآورده های خونی نیازمندیم.
مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه هیچگاه کمیت را فدای کیفیت نمی ‌کنیم و معاینه و مشاوره پزشکی از مهمترین ارکان این نهاد است گفت : نیاز به خون و فرآورده‌های خونی روزانه و همیشگی است.
بابک پاکدل خوش ، از تمامی اهداکنندگان جوان و اهداکنندگان مستمر خون که با اصول اولیه خود مراقبتی آشنا هستند دعوت کرد با اهدای خون خود به بیماران یاری رسانند.
وی تصریح کرد : با توجه به اینکه بیماران تالاسمی نیاز به خون تازه دارند و همچنین با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شیوع بیماری فاویسم نیاز خونی افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.