نگاه ما به بازار ایجابی است نه سلبی | جلسه‌ای که خروجی نداشته باشد، فایده‌ای نخواهد داشت

گیل نامه / نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با قدردانی از اعضای کارگروه به وضعیت جاری اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: نگاه ما به بازار ایجابی است نه سلبی!

به گزارش گیل نامه ؛نشست تنظیم بازار شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.

در این نشست نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با قدردانی از اعضای کارگروه به وضعیت جاری اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: نگاه ما به بازار ایجابی است نه سلبی!

محسنی با بیان اینکه بازار در شکل گیری انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس نقش ارزنده ای داشته است، یادآور شد: قرار نیست نگاه ما به بازار سلبی باشد بلکه مخاطب ادارات نظارتی صرفا بخشی از بازار است که قوانین را رعایت نمی کنند و در حال هنجارشکنی هستند.

فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر اینکه همه ملزم به رعایت قوانین هستند، گفت: وقتی دولت برای تامین کالاهای اساسی تمهیدات لازم را معمول نموده است و یا در بخش حمل و نقل عمومی سهمیه بنزین اختصاص یافته دیگر نباید شاهد افزایش قیمت باشیم.

محسنی بیان کرد: بازاریان فومن انسانهای مومن و متدینی هستند و بنای ما باید این باشد که مشکلات را با تذکر لسانی و برخوردی محترمانه رفع کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات تنظیم بازار باید خروجی داشته باشد، تصریح کرد: جلسه ای که خروجی نداشته باشد و مصوبه ای که کارایی ندارد، فایده ای نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تاکید بر اینکه مخاطب ما صرفا بخش کوچکی از بازار است که هنجارشکن هستند، افزود: اقدامات اصناف، اداره سمت و تعزیرات زمانی برای جامعه قابل پذیرش خواهد بود که در ابتدا به واحد صنفی تذکر و اخطار داده شود و بعد از آن شاهد پلمپ و جریمه باشیم.

محسنی با تاکید بر اینکه برای بازاریان احترام ویژه ای قائل هستیم، گفت: اصناف باید خود بر عملکرد اتحادیه ها و بازار نظارت داشته باشد تا شاهد خودکنترلی بر بازار باشیم.

محسنی در ادامه اظهارات خود بر ضرورت کنترل نرخ میوه و آجیل در آستانه شب یلدا، بررسی نرخ حمل و نقل عمومی، تامین سوخت زمستانه خانوارهای جامانده از گازرسانی، جذب سهمیه شکر و توزیع آن در سطح کل شهرستان، نظارت جدی و کنترل قیمت مرغ، نظارت بر کشتار دام در سطح روستاها تاکید نمود.

دیارمیرزا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.