نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در ارتقاء احساس امنیت و آرامش مردم

ایران اسلامی لنگرگاه امنیت در منطقه خاورمیانه

گیل‌نامه /  فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار و مثبت رسانه‌ها در ارتقاء احساس امنیت و آرامش مردم گفت: ایران اسلامی لنگرگاه امنیت در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   سردار “عزیزاله ملکی” اظهار داشت: اصحاب رسانه با پشتياني از نيروي انتظامي و آموزش شهروندان و اطلاع رسانی اقدامات و عملكرد پلیس در خدمت‌رساني به مردم بالاترين نقش را ايفا می‌كنند.
ایران اسلامی لنگرگاه امنیت در منطقه خاورمیانه است
وی امنیت کنونی جمهوری اسلامی ایران را بسیار مطلوب قلمداد کرد و افزود: با تلاش و مجاهدت تمام نیروهای جان بر کف امنیتی و نظامی، کشور عزیزمان لنگرگاه امنیت در منطقه خاورمیانه است.
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و تهدید‌های دشمنان نظام خاطرنشان کرد: آحاد مردم ایران با ابراز همدلی و هماهنگی خود با نظام جمهوری اسلامی همواره موجبات شکست دشمنان کشور را فراهم ساخته‌اند.
این مقام ارشد انتظامی ضمن محکومیت ترور مذبوحانه شهید “محسن فخری‌زاده” اذعان داشت: نیروی‌های مسلح کشور و دستگاه‌های امنیتی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی نظامی خود، عوامل این ترور را شناسایی و انتقام این شهید و دانشمند برجسته هسته‌ای را خواهند گرفت.
تامین امنیت پایدار در گرو تعامل و همدلی مردم و پلیس است
سردار ملکی تامین امنیت پایدار را در گرو تعامل و همدلی شهروندان با پلیس عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی با همکاری بسیج و سایر دستگاه‌ها در برقراری نظم و امنیت در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه بسیج مختص به عرصه‌های جنگی نیست خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی امروزه در تمامی عرصه‌ها حضور فعال و موثر دارند و به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، بسیج لشگر مخلص خدا است.
وی تخریب نیروی انتظامی توسط دشمنان و عناصر معاند را ناشی از اقتدار پلیس دانست و گفت: نیروی انتظامی با همکاری و هم‌افزایی با سپاه پاسداران، نیروهای بسیجی و همراهی مردم آگاه، با هرگونه ناامنی و مخلان نظم و امنیت شهروندان قاطعانه برخورد می‌کند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به استفاده دشمنان نظام از اراذل و اوباش برای ایجاد ناامنی در کشور تصریح کرد: هدف تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش توسط نیروی انتظامی، شکست هیمنه پوشالی این اشرار است و دستگیری و رصد تحرکات این مخلان نظم و امنیت با اشراف اطلاعاتی پلیس به صورت مستمر ادامه دارد.
سردار ملکی با بیان اینکه تقویت پاسگاه‌ها و کلانتری‌های در استان، اولویت اصلی انتظامی گیلان است افزود: با تمهیدات انجام شده، پلیس گیلان در حوزه پیشگیری از سرقت رتبه اول و در بحث کشفیات سرقت رتبه سوم را در ارزیابی کشوری بدست آورده است.
نقش تاثیرگذار و مثبت رسانه‌ها در ارتقاء احساس امنیت و آرامش شهروندان
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار و مثبت رسانه‌ها در ارتقاء احساس امنیت و آرامش مردم و هدایت افکار عمومی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، وظیفه‌ سنگینی است که برعهده رسانه‌ها و اصحاب قلم است و خبرنگاران می‌توانند با اطلاع‌رسانی شفاف، هدفمند و سریع زمینه مشارکت مردم در تامین نظم و حفظ امنیت را ایجاد کنند.
فرمانده انتظامی استان گیلان در تشریح عملکرد پلیس گیلان از ابتدای سال‌جاری تاکنون اظهار داشت: وقوع سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش و کشفیات در حوزه سرقت نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش ۳ درصدی جرائم رایانه‌ای در گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: با استفاده از انواع روشهای پیشگیرانه و آموزش شهروندان، خوشبختانه در ۸ ماهه سال جاری، شاهد کاهش ۳ درصدی وقوع کل جرائم در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
همکاری بسیج و نیروی انتظامی موجب ارتقاء امنیت در جامعه می‌شود
سردار ملکی با اشاره به سازماندهی و تقویت گشت‌های انتظامی و رضویون بسیج در سطح شهرها برای ارتقاء امنیت شهروندان تصریح کرد: همکاری و هم‌افزایی میان بسیج و نیروی انتظامی موجب تقویت و ارتقاء امنیت در جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس بعد از کادر درمان بیشترین نقش را در حوزه مقابله با کرونا ایفا کردند افزود: اجرای طرح محدودیت‌های تردد کرونایی، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و برخورد با صنوف متخلف از جمله اقدامات نیروی انتظامی در بحث مقابله با ویروس کرونا است.
فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در
سطح استان در دستور کار پلیس قرار دارد اذعان داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، پلیس گیلان با هزار و ۳۲۸ مورد سگ گردانی برخورد و ۴ هزار و ۸۷۳ خودرو هنجارشکن را نیز توقیف کرده است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه گیلان در اجرای طرح ناظر مقام اول را در کشور کسب کرده است افزود: نیروی انتظامی به تعبیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
سردار ملکی با تاکید بر اینکه برخورد با تورهای گردشگری مختلط از اولویت‌های اصلی پلیس گیلان در اجرای طرح امنیت اجتماعی است گفت: برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی نیازمند کمک و همراهی تمامی دستگاه‌ها است و مقابله با این موضوع تنها مختص پلیس نیست.
فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی پلیس تخصصی امنیت اقتصادی در استان افزود: پلیس امنیت اقتصادی به منظور برخورد با جرائم اقتصادی اعم از قاچاق کالا و ارز و پولشویی در گیلان تاسیس شده و در تحقق اهداف خود که همان مقابله با احتکار و قاچاق کالا است از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
گفتنی است در این دیدار، سرهنگ “مهدی پارسا” رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان و تنی چند از مسوولان انتظامی استان نیز حضور داشتند.

پایگاه خبری پلیس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.