ناصر حاج محمدی با ۱۰ رای شهردار رشت شد

گیل نامه/نود یکمین جلسه علنی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد.

۱۸:۲۰ منشی جلسه فرازی از وصیت‌نامه شهید قاسمیان را قرائت کرد.

۱۸:۲۴ سید امیرحسین علوی ریاست جلسه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، دستور جلسه را قرائت نمود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی اتاق ایده شورا، گفت: این اتاق بازوی کمکی برای مرکز پژوهش‌های شورای شهر خواهد بود.

علوی بحث انتخاب شهردار را اولویت اصلی جلسه اعلام نمود و تأکید کرد: برای انتخاب امروز با تمامی نهادها رایزنی‌های لازم صورت پذیرفته است.

۱۸:۳۰ رضا رسولی به‌عنوان ناطق اول جلسه گفت: در روزهای گذشته شاهد اتفاقات ناخوشایندی در عرصه اجتماعی شهر رشت بودیم. در دو دوره گذشته تلاش‌های زیادی صورت پذیرفت که کارهای زیادی در حوزه اجتماعی انجام گیرد.

وی ادامه داد: در بحث فوتبال نیز اقدامات بسیاری صورت پذیرفت. اما اکنون اتفاقات تلخی رخ‌داده و می‌بایست قبول کنیم که امروز به شهر ما همچون دیواری کوتاه‌تر نگاه شده و در این چرخه آلوده موجود در فوتبال کشور ظرف ۴۸ ساعت دو تیم داماش و سپیدرود که دو بال جوانان این شهر هستند را قربانی خود کرد!

رسولی همچنین با اشاره به فرارسیدن صدمین سالگرد به دار آویخته شدن دکتر حشمت از وضعیت مزار دکتر حشمت انتقاد کرد و گفت: احتمالاً میراث فرهنگی با عقبه سیاسی دکتر حشمت هم مشکل دارد که طرح بنای مزار از زمین بزرگ‌تر است!

۱۸:۴۲ احمد رمضانپور گفت: ان‌شاءالله امروز شورای پنجم، پنجمین شهردار خود را انتخاب خواهد کرد! باور کنید با همه نهادها هم هماهنگ کرده‌ایم. پس از دکتر نصرتی سه شهردار انتخاب کردیم و امروز شهردار پنجم را انتخاب خواهیم کرد.

۱۸:۵۲ بهراد ذاکری به‌عنوان ناطق سوم پیش از دستور، گفت: گیلان به جرم سرسبزی در همه‌چیز عقب‌افتاده است. امروز نیز فوتبال دلیل دیگری بر این ادعاست. امروز شاهد آن هستیم که علیه تیم‌های سپیدرود و داماش حق خوری صورت گرفته که هر فرد بی‌طرفی نیز این موضوع را تائید می‌کند.

وی همچنین در خصوص انتخاب شهردار، گفت: انتخاب امروز شهردار کاملاً غیراخلاقی و ناصحیح است. پیشتر در روند ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری از عنوان نمایش استفاده کردم و اکنون معتقدم که این نمایش استمرار دارد.

۱۹:۰۰ فرهام زاهد نیز با اشاره به ناداوری در بازی داماش گفت: دست آنانی که از خجالت داور درآمدند را صمیمانه می‌بوسم.

۱۹:۱۰ شورا وارد دستور اصلی جلسه برای انتخاب شهردار شد.

۱۹:۲۵ بهراد ذاکری در مخالفت با انتخاب شهردار در جلسه امروز شورا گفت: بنده از هرگونه اتفاقی اعلام برائت می‌کنم. فردا اگر مسیر شورا به سمت انحلال رفت دوستان باید از مردم عذرخواهی کنند.

۱۹:۲۶ بهزاد افشار و ناصر حاج محمدی به‌عنوان دو گزینه نهایی شهرداری رشت معرفی شدند.

۱۹:۲۸ آغاز رأی‌گیری

۱۹:۳۱ ناصر حاج محمدی با ۱۰ رأی اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

وی در کارنامه خود سوابقی چون شهرداری شاهرود، رامسر و اسلامشهر را در کارنامه دارد.

بهراد ذاکری نیز رای سفید به گلدان شیشه‌ای انداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.