میزان تولد در گیلان بیش از ۷ درصد کاهش یافت

گیل نامه / مدیرکل ثبت احوال استان گیلان با اعلام این خبر گفت : میزان تولد در استان گیلان ۷.۴ درصد کاهش پیدا کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۷۹۰ نفر در استان متولد شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / حسن وفایی مدیرکل ثبت احوال استان گیلان با بیان اینکه سال گذشته ودر مجموع ۲۱ هزار و ۱۳۲ تولد در استان گیلان به ثبت رسیده اظهار داشت : این آمار نسبت به سال ۹۸ که ۲۲ هزار و ۸۱۵ تولد بوده است کاهش ۷۰۴ درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین از رشد ۷،۲ درصدی فوتی ها در استان گیلان خبرداد و تصریح کرد سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۱۱ فوتی و سال قبل تر ۱۸ هزار و۳۸۲ فوتی در گیلان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۷۹۰ نفر در استان متولد شده اند خاطرنشان کرد : ازاین تعداد ۹۳۴ نفر پسر و ۸۵۶ نفر دختر و۱۳۳۳ مورد شهری و ۴۵۷ مورد روستایی است.

وی همچنین 《 فاطمه 》 《 آوا》و《 تیلا》 را دارای بیشترین فراوانی در نام دختر دانست وگفت نام های《 ابوالفضل 》《 آیهان》و 《مهراد》 نیز درمیان پسران دارای بیشترین فراوانی است.

وفایی با بیان اینکه بطور میانگین روزانه ۵۹ مورد تولد در استان گیلان ثبت می شود عنوان کرد: شهرستان های تالش ، آستارا و ماسال دارای بالاترین میانگین نرخ تولد در استان گیلان هستند.

وی بااشاره به وضعیت ازدواج و طلاق در استان گیلان نیز یادآورشد : شاهد رشد ۴.۸ درصدی در میزان ازدواج و رشد ۰.۲ درصدی در میزان طلاق سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان گیلان آخرین جمعیت استان گیلان را براساس داده های سال ۹۹ ، دو میلیون و ۵۷۱ هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد : از این تعداد یک میلیون و ۲۸۵ هزار نفر معادل ۴۸.۹ درصد مرد و یک میلیون و ۲۸۶ هزار نفر معادل ۵۰.۱ درصد زن هستند.

رسول شمالی ورزنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.